søndag den 1. maj 2011

'Rød Front Marathon' i Skodsborg

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg føler mig meget priviligeret, fordi jeg har en grundform, der tillader, at jeg kan løbe et marathon med dags varsel. Derfor sagde jeg uden tøven ja tak, da Søren Holte tilbød at hente mig, så vi kunne løbe Skodsborg Marathon  med start kl. 08.30.

Det blev en herlig dag i Skodsborg. Lidt køligt fra morgenstunden, men solen var fremme, så det blev lunere op ad formiddagen. Marathon bliver ikke meget bedre end i dag! Skoven viste sig fra sin smukkeste side, og der var masser af løbevenner tilmeldt. Nye bekendtskaber kom til. Et overdådigt depot, som Lotte bestyrede på fortrinlig vis.

Morten, der er arr. af løbet sammen med Jerk,
står i det lækre depot. Man skal passe på, at
man ikke vejer mere efter løbet end før starten! 
Jeg løb hele turen med Søren, og vi kom en anelse brugte i mål på 4.14.55.

Søren Holte løb sit første marathon i 7 mdr. efter
en rygskade. Han nød sit comeback!
Skodsborg Marathon er nemlig ikke en let rute, og især Mathildebakken trækker tænder ud. Den skal passeres 7 gange, så mange vælger at gå op.

Glade løbere på vej op ad Mathildebakken.
Nr. 2 fra højre er Birgitte Munch Nielsen, der løb sit marathon
nr. 195 i dag, hvilket er rekord for kvinder. Vi glæder os til Klub 200 festen :-)
Der var mange mennesker i skoven. Løbere, familier på tur og så mødte vi en stor flok ryttere i røde jakker. Om det var i anledning af 1. maj, er ikke godt at vide (det tror jeg nu ikke ;-) ), men flotte så de ud, da de kom ridende på en lang række.

Den ridende overklasse hilser på den løbende arbejderklasse.
Meget symbolsk for 1. maj :-)
Søren havde en god ven med til løbet. René løb sit 1. marathon for 7 år siden, og han er i gang med at træne op til sit 2. marathon, som skal være i Stockholm i juni. Eller det troede han! For i Skodsborg mangler der ikke opbakning, og når man nu har gode ben på dagen, hvorfor skal man så vente i flere uger? René løb på 4.19.00, og tror I, han var høj, da han kom i mål??

Lykkelige René løber over målstregen.
Det er fedt at løbe marathon, og det er allerbedst, når man kan gøre det i gode venners lag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar