lørdag den 7. maj 2011

Realitetstjek

Nogle gange må man se realiterne i øjnene, og min realitet er, at jeg får ikke lavet styrketræning hjemme. Masser af gode intentioner, men det bliver dælme ikke til ret meget! Endelig er min diskusprolaps faldet til ro, og det vil være tåbeligt, hvis jeg ikke udnytter det til at komme i gang med forebyggende træning, og det betyder - igen igen - fitnesscentret. Ja, det koster 295 kr./mdl i Fitnessdk (lidt rabat med Poltiken Plus), men det er endnu dyrere at skulle til behandling hos fys. med jævne mellemrum, og så kan livskvalitet i øvrigt ikke gøres op i penge. Jeg overtager min datters medlemsskab pr. 1. juni. Planen er at supplere med hold i bodycombat, pilates og yoga. Eller måske mere korrekt: at supplere holdtræningen med styrketræning, for jeg ved godt hvilken del, der vil kede mig mest.

DM i 24 timers løb. Det gør stadig ondt at opgive tanken, og jeg bruger alle argumenter for at overbevise mig selv om, at det eneste fornuftige er at udskyde 24H. Det bedste argument er, at min datter bliver student i den efterfølgende uge, og det kan bliver mandag, tirsdag eller onsdag. Hvis det bliver mandag, skal jeg ikke stå nedslidt og træt, når jeg skal give hende hue på. 'Men hvis det nu bliver tirsdag eller onsdag?', hvisker djævlen..
Men mon ikke fornuften sejrer, og jeg i stedet for løber Spartas kvindeløb som jeg har vundet startnr. til?

Sommetider føler jeg, at jeg rider på 2 heste, for forberedelserne til et 24H løb i august er såmænd gået i gang. Coachen (der nu er i Atacama ørkenen) har sagt god for grundplanen til træningen. Forslaget om et løb i slutningen af august er også faldet i god jord, selv om det betyder, at Berlin Marathon 'kun' bliver for deltagelsens skyld, ikke et PR-forsøg. Løbet, jeg har i tankerne, begynder en fredag, og jeg har fået fri fra den sidste nattevagt. Så alle formaliteter er i orden. Nu skal jeg bare have hovedet med.

Men først skal jeg løbe BT Halvmarathon i morgen, og det er jo langt mere overskueligt.

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Ja - det er ikke nemt mentalt, når man er nødt til at ændre sine løbeplaner.

    Hvad er det for et løb i slutningen af august på en fredag:-) ?

    Vh

    Christian

    SvarSlet
  2. Det er Skövde ultrafestival, som jeg før har kigget på. Dengang var det 48H, jeg overvejede. Nu ændrer jeg overvejelserne til 24H for at sikre min landsholdskvalifikation.

    24H løbes som 1. halvdel af 48H, så de svenske løbere, der har lyst til det, kan løbe 2 løb i 1, nemlig 24H svensk mesterskab og så forsætte med 48H.

    SvarSlet