lørdag den 21. maj 2011

Mini Marathon

Det er verdens bedste hjælpertjans at uddele medaljer! De var så glade og stolte, de knap 2.000 drenge og piger, der løb henholdsvis 1 og 2 km. Hver årgang 2000-2006 løb i hver sin start, mens de ældste fra årgang 1996-1999 løb i en samlet klasse.

Lad mig begynde bagfra, for klassen 1996-1999 blev nemlig vundet af en hurtig knægt fra Birkerød i løbets hurtigste 2 km-tid 06:28! Kæmpe tillykke til Viktor Hastrup
Han fik naturligvis en medalje fra mig 

Men løbet begyndte med de små poder på 5 år, og de stjæler jo ens hjerte, når de kommer stolte i mål med røde kinder og glædestrålende øjne. Da de var kommet i mål, løb de 6-årige osv. De kom væltende over målstregen i alle afskygninger: glade, trætte, med sidestik, grædende, overlegne og, bedst af alt, så synes de, at det havde været sjovt. Jeg fik hurtigt overbelastet stemmen af at ønske tillykke og spørge, hvordan løbet var gået.
Dagens populæreste løbetrøje var fra FC Barcelona, og det forstår jeg jo godt

Efter 3½ travle timer fik jeg spist 1 portion pasta med kødsauce på sportsmessen og så videre til Parken for at se håndbold. Her blev jeg en del af en verdensrekord for flest tilskuere til en håndboldkamp nogensinde, inkl. landskampe. 36.651 tilskuere - sådan!

Det er helt sikkert, at der var nogle, der havde meget dårligt udsyn til banen, men jeg sad fint oppe på 32. række, og jeg kunne se langt bedre end jeg havde regnet med på den afstand.

Nu er jeg hamrende træt i benene, hvilket bestemt ikke er optimalt før løbet i morgen, men pyt med det, for det har indtil nu været en skøn Bededagsferie med løbemesse, medaljeshow og håndbold.

GOD TUR TIL ALLE I MORGEN 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar