søndag den 22. maj 2011

Tak København

Jeg vil begynde med at sige tak til tilskuerne for den suveræne opbakning på store dele af ruten i København. Der var sørme fest i gaderne i dag :-)

Jeg skal gøre dagens lidelseshistorie kort, for jeg havde et miserabelt løb, og det eneste positive (og det er jeg ovenikøbet i tvivl om) er, at jeg fuldførte. Det gik ellers rigtig godt til at begynde med, og jeg havde gode ben. Men så drak jeg Powerade i 2. depot..
Powerade ødelagde Cph. Marathon 2007 for mig, fordi jeg fik dårlig mave, og i år fik jeg voldsom kvalme fra 12 km, og det varede løbet ud. Det betød, at jeg kun drak Powerade i 3 af depoterne (8,5 km - 13,0 km - 29,2 km) og ellers kun vand. Jeg troede først, at det var varmen, der slog mig ud, men efter det 2. glas gik det helt galt. Jeg fik kæmpet mig til noteringen på halvmarathon (1.43.33) og så stoppede jeg i depotet 400 meter længere fremme. Jeg stoppede op, tog mit nr. af og spurgte hjælperne, hvordan jeg kom hurtigst muligt til målområdet.

Det viste sig, at jeg skulle følges med løberne ca. 3 km, og så kunne jeg dreje af til målet. Så efter 4-5 min. i depotet, begyndte jeg at gå på fortovet. Efter 1 km tænkte jeg, at jeg kunne lunte de sidste par km, og det gjorde jeg så uden nr. Men vanviddet slog til, og jeg drejede ikke af. Næ nej, 'Kloge May-Britt' (meget ironisk tonefald) lod djævlen tage over og forsatte! Jeg fik sat mit nr. løst på igen med 2 nåle, og så luntede jeg afsted. Jeg kan ikke fortælle hvor mange gange, jeg fortrød det valg! Kroppen var slidt pga. manglede energiindtag, og der var intet at kæmpe med. Kvalmen sad oppe i halsen, og de sidste 5 km måtte jeg indlægge gå-pauser for at holde den nede. Jeg kom igennem, og nu vil de kommende dage vise, hvor høj prisen er, for der er ingen tvivl om, at restitutionen vil trække længere ud end normalt.

Føj, hvor havde jeg det skidt, da jeg kom i mål, og jeg burde nok have opsøgt samarittjenesten, men jeg valgte at hente mine ting og gå til stationen. Utilpas, metalsmag i munden og træt som bare pokker.

Det er nu flere timer, siden jeg er kommet i mål, og jeg har stadig kvalme. Jeg burde få noget at spise og drikke, men jeg kan ikke få en krumme ned.

Dagens bedste oplevelse: Mille fuldførte sit 1. marathon :-)

Mine mellemtider kan læses her

Mille efter Griseløbet.
Desværre så jeg hende ikke komme i mål i dag

3 kommentarer:

  1. Først og fremmest synes jeg at det var synd at du skulle have sådan et løb, du er måske heldig fordi du bedre kan rumme sådan en oplevelse end så mange andre - men sjovt har det ikke været. Fro mig ser dine tider jo rigtig gode ud og jeg kan kun ønske dem for mig selv, men jeg ved selvfølgelig godt at det slet ikke kommer i nærheden af dine forventninger eller kunnen. Tak fordi du er så "stor" at du deler din erfaring så ærligt, du aner ikke hvor meget det betyder for ens eget løb at få de ægte beretninger!!

    SvarSlet
  2. Det var rigtig synd for dig May-Britt, men jeg ville nu også være glad for den sluttid. Håber bare du snart kommer ovenpå igen!
    Jeg løb rigtig godt på Powerade... meget bedre end det de serverede til BT halvmarathon, som gav mig helt vildt mavekrampe.
    Jeg havde et supergodt løb og holdt mig til planen. Kom i mål på præcis 4.30 som planlagt og med masser af overskud. Glæder mig allerede til næste år!
    Kærlig hilsen
    Hanne

    SvarSlet
  3. Godt kæmpet.
    Selv havde jeg et overraskende godt løb selvom jeg blev noget træt de sidste 7-8km.
    Tilskuerne var fantastiske hele dagen og hvor var det fedt at regnen ikke skræmte dem væk. /Anne

    SvarSlet