lørdag den 14. maj 2011

Det lange seje træk

Jeg må være skruet helt forkert sammen rent mentalt. Min evige kamp med at være tilfreds med at løbe en tur på 5-10 km, når tiden, helbredet eller lysten ikke er til mere. At 5 km er bedre end 0 km.
Men nej.. Tåben bliver hellere hjemme og har ondt af sig selv

Men nu må det slutte! Der er mange ting, jeg stadig gerne vil indenfor marathon og ultraløb, og så går det jo ikke at skippe løbeturen gang på gang, fordi jeg kan overbevise mig selv om, at 2 x 40 min. cykling dækker anbefalingerne for daglig motion.

Cph. Marathon finder sted om en uge, og tiden ikke vil blive imponerende. I hvert fald ikke 3.30 t. som jeg gik efter på et tidspunkt. Alt for få lange ture med fokus på udholdenhed og deraf følgende mental usikkerhed på egen styrke. Ikke noget med All-in indstillingen fra sidste års Hamburg Marathon. Dette år hedder det Playing it safe!

Det er på tide at tage terminator-attituden på og sige  

2 kommentarer:

  1. Problemet er jo at man ikke er kommet ordentlig i gang eller rigtig varmet op før man har løbet 5-6 km - derfor følelsen af at den slags ture bare er en form for beroligelse af samvittigheden ved at sætte kryds på listen af ting der skal gøres.
    Du har vel formen til at løbe to gange på en dag - kan du så ikke løbe to kortere ture og derved komme op på ønsket km-tal når der er dårlige dage? Eller er det overhovedet ikke det samme og kan ikke bruges til at lave samlet km beregning?

    SvarSlet
  2. Jeg løber kun to træningspas, når jeg er højt oppe i mængdetræningen, dvs. omkring 130 km uglt. eller over.
    Jeg har ikke lyst til at løb fylder hele min dag mentalt, og derfor løber jeg alm.vis kun en gang om dagen.
    Det handler ikke så meget om at blive varmet op eller berolige samvittigheden, men om at jeg har en meget lang periode har været vant til at træne min. 1½ - 2 timer 6 dage om ugen, og derfor synes 5 km af ingenting. Men det er noget sludder, for hvis man i stedet for løber med høj intensitet, er der masser af værdi i et kort træningspas.

    SvarSlet