fredag den 6. maj 2011

Nu på velcro

Bare rolig, det er ikke et nyt vidundermiddel indenfor smertebehandling - og dog. For mit problem med tryk på håndledsknysten og dermed følgende smerter er løst. Jubii :-)

Da jeg læste nogle af DC Rainmakers indlæg, opdagede jeg, at Garmin har lavet en velcrorem til 205/305 . Noget jeg har været på jagt efter, siden jeg både læste og fik fortalt, at et velcroarmbånd måske kunne løse mit problem. Det lykkedes ikke min urmager at skaffe en rem hjem, der var lang nok. Den skal nemlig være ekstra lang for at kunne følge knækket på uret. Så faktisk havde jeg opgivet, og det er en af grundene til, at jeg begyndte søgningen af et nyt ur.

En hurtig google viste, som i kan se af linket, at Løberen forhandler denne specielle rem. En opringning til Lyngby afd. for at være sikker på, at de havde en liggende. Pyha, den var hjemme! Men da jeg kom frem, viste det sig, at det var et løbe/cykel-sæt til 250 kr. Servicen fejler aldrig noget i Lyngby, og jeg fik remmen til 150 kr. Og det har givet god luft til knysten, som det fremgår af foto.


Og selv om jeg ikke har brug for cykelanordningen, så vil det være dumt ikke at benytte den, når den følger med.


Man klikker uret af remmen og sætter det over på styret. Det gør uret velegnet til triathlon.

Foto fra DC Rainmakers anmeldelse af Garmin Forerunner 305
Nu står jeg bare med et lille bitte problem: Jeg skal læse manualen for at finde ud af bruge uret opdelt til løb og cykling. Jeg ved, at de fleste vil sige, at det er uhyre nemt, men det er fordi, i ikke har samme manual-blokade som mig. Sådan en tingest kunne lige så godt være skrevet på kinesisk!

2 kommentarer:

  1. Altså May-Britt, det fortalte jeg dig da for nogle uger siden. Man kan også købe velcroremmen uden cykelgejl :-)
    Jeg bruger i øvrigt bare uret om håndleddet, hvis jeg vil måle noget på en cykeltur.

    SvarSlet
  2. Jeg ved godt, at man kan købe remmen alene. Hvis du ser på linket, står remmen til 150 kr., og derfor solgte Løberen mig sættet for den pris. Jeg havde jo ringet for at sikre mig, at de havde en hjemme. Når jeg nu har fået en cykelholder gratis, kan jeg jo lige så godt benytte den ;-)

    SvarSlet