lørdag den 9. april 2011

Vindens rasen

Stormen rasede over Birkerød i går, så jeg droppede løbeturen. Lokalavisen kunne berette om nedfaldne tagsten, og på åbne strækninger ved jeg af erfaring, at man bliver kastet rundt på vejen. 'Safety comes first', så jeg skulle ingen steder!

Så skulle man jo mene, at jeg var super klar til at løbe i dag, men af uforklarelige årsager var kroppen ikke rigtigt i løbehumør. Jeg oplever jævnligt, at der går 4-5 km, før jeg kommer ordentligt i gang, men i dag blev det ved med at være lidt anstrengt. Ikke tungt, bare urytmisk. Og så alligevel ikke, for tempoet lå konstant på 5.30/km. Måske var det bare mentalt? Det er i hvert fald helt sikkert, at hvis jeg ikke havde en aftale om at hente sko i Hørsholm, havde jeg ikke fået løbet 16,5 km.

Sportsmaster Hørsholm, der havde sponseret gevinsten til Hørsholm Midtpunkt Løbet, havde velvilligt bestilt et par Nike hjem til mig i stedet for det par Asics, jeg havde fået overrakt.


Jeg håber, at kroppen er lidt mere samarbejdsvillig i morgen, hvor planen er en tur rundt om Furesøen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar