onsdag den 6. april 2011

Foredrag og nye planer

I går aftes var jeg til foredraget om 'Det helbredende køkken' sammen med bl.a Helle Høstrup. Jeg har det lidt ambivalent med foredraget, for jeg synes, at der var nogle generaliseringer og floskler, som jeg ikke er enig i.

Men da prisen på arr. var 75 kr., gider jeg ikke hidse mig op over det, for jeg fik 2 brugbare ting med hjem:
1. at grunden til at man skal følge veganer-kuren (dvs uden kød, æg og mælk) i 4 uger er, at man skal bryde sit vanlige kostmønster. Lære at tænke alternativt i stedet for at lave mad 'som man plejer'. Når man pludselig ikke må bruge mælk og æg, skal der lidt kreativitet til. Da jeg ikke har brug for kuren på den måde, den lægger op til: kolesterolsænkende og forbyggende (og efter deres mening helbredende) for diabetes type 2, ser jeg let på den del og bruger alm. mælk i stedet for soyamælk osv.
2. (og den mest brugbare) Der var lavet smagsprøver på 2 supper, en linsepostej samt en kage med tilhørende creme.

Jeg kan godt lide suppe, men jeg laver det aldrig. Det bliver der lavet om på nu, for de 2 supper smagte fremragende! Af uforklarlige årsager havde man lavet mad, der ikke står i bogen, hvilket efter min mening ellers er ret oplagt, men det kommer jer til glæde, for opskrifterne ligger i stedet for på nettet og kan læses her

Nå - min planlægning. Det evige smertensbarn, fordi jeg skifter mening hele tiden. Eller mere korrekt: jeg ændrer holdning til hvad jeg vil med den kommende træning. Det ligger hele tiden i baghovedet, at coachen helst så, at jeg tog en sæson med fokus på marathon for at blive hurtigere, hvilket vil komme mig til gavn på ultraløb. Han synes, det er oplagt at bruge 2011 til dette, både fordi jeg har været langvarigt skadet med ryggen, og fordi der ikke afholdes VM i år.

Så nu går forslaget, der er sendt til Andesbjergene, på at jeg løber DM i juni, bruger juli til september på marathon med Berlin som målet, og efterfølgende bruger den nye hurtighed (??) til et godt 6 timers løb i oktober (Albertslund) eller november (Grenaa). Det vil så betyde, at idéen om 48H løb i slutningen af august udgår, men for 1. gang vælger jeg at se meeeget langsigtet, helt ind i 2012. Helt præcist til september i Katowice, Polen.

Jeg ved, at Jesper helst så, at jeg gjorde det omvendt: hurtighed først og så 24H, men han skal jo ikke bestemme det hele ;-)

More in the next episode of 'May-Britts løbeblog'...

1 kommentar:

  1. Du er absolut ikke alene om at skifte mening / holdning ifht løb der skal løbes.
    Melder mig under fanen,troede jeg havde taget de beslutninger der skulle tages, men....
    Nu sniger tanken sig ind alligevel...Bornholm..;-)
    Nå vi får se hvor jeg / vi lander..:-)
    God dag til dig

    SvarSlet