tirsdag den 12. april 2011

Uden søvn du´r heltinden ikke

Ok, heltinde er måske i overkanten, men så løberen..

Der har været meget fokus på ordentlig søvn i medierne i den sidste tid, men jeg faldt lige i fælden. Jeg stod op mandag kl. 08, fik ikke hvilet før nattevagten, en powernap i vagten (sygdomsforebyggende) og kun 3 timers søvn i formiddag, fordi køberen af mit pulsur kom forbi ved middagstid. Det er altså langt fra søvn nok!

Så jeg vidste godt, at kvalitetstræning i form af intervaller var udelukket. Det kræver en udhvilet krop og et friskt hoved, når man hedder May-Britt. Men at kroppen ville gå fuldstændig i baglås, og hovedet stod af, kom lidt bag på mig. Min løberegel nr. 1 har I hørt mange gange: Lyt til kroppen! Så jeg lyttede og løb hjem med bare 5 km på kontoen.

Den kvikke læser har allerede opdaget, at der er kommet en ny liste i højre side: Planer for 2012. Temmeligt tidligt, det ved jeg godt, men der er bare nogle løb, som jeg allerede nu ved, at jeg gerne vil deltage i. Så må jeg se om viljen og kroppen også vil til den tid.

TEC 100 miles er kommet på, fordi jeg måtte melde fra i år. Oprindeligt pga. mine problemer med skulderen, og senere kom rygproblemerne til. Så der var ingen vej udenom at melde fra, men i 2012 håber jeg at komme med. Det blev i øvrigt til et flot dansk resultat i år: Mikkel Gormsen kom ind på 3. pladsen i tiden 16:57:52.

Barcelona Marathon har været en drøm længe, så nu skal det være. Stockholm Marathon har 100 års jubilæum i 2012. VM er naturligvis kun, hvis jeg bliver udtaget til landsholdet, så der dukker nok en Plan B op på et tidspunkt.

Og til sidst en lille info: jeg har valgt at stoppe samarbejdet med min hidtidige tøjsponsor. Det har jeg selvfølgelig mine grunde til, men dem holder jeg for mig selv. Det har intet med tøjet at gøre, og det er sket i gensidig forståelse.

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Jeg forstår ikke, at du har valgt at stoppe samarbejdet med din tøjsponsor. Jeg har kun oplevet glimrende service! Jeg bestilte en specialfremstillet trøje som jeg modtog meget hurtigt (som jeg også havde behov for) men på trods af, at jeg tilbød at betale på stedet og to gange har rykket dem for den aftalte regning har jeg aldrig fået mulighed for at betale for den!

    Se det kan jeg lide - hurtig levering, Gratis;) (Selvom det nok ikke er måden de plejer at drive forretning...).

    SvarSlet
  2. Hej anonyme

    Det er glædeligt, at du har oplevet glimrende service, og det tror jeg bestemt er alm. hos dem.

    SvarSlet
  3. Syns det er en balance gang de dage jeg arbejder at få søvn og løb til at fungere. De første dage går det okay, men jo længere jeg kommer hen ad ugen er jeg træt. Så minimal træning de 7 dage jeg arbejder, og sover om dagen.
    :-)

    SvarSlet