torsdag den 14. april 2011

'Smerte er en nydelse'

Den norske avis Dagens Næringsliv bringer i dag et interview med Erik Nossum Det er en fin artikel om at være ultraløber, den fysiske smerte og den mentale indstilling.

Jeg har været løbe-indisponible de sidste par dage. Det viser sig, at tirsdagens korte løbetur nok ikke skyldtes træthed, men en snigende let sygdom. I hvert fald var jeg i går utilpas med kvalme. Passede mit arbejde og min seng. That´s it! Ikke den bedste indgangsvinkel til søndagens 6 timers løb, som kræver, at man kan spise og drikke fornuftigt i dagene op til.

Målet for løbet er at komme over 60 km. Min træning har været for kortvarig og med for få lange ture til et bedre resultat, men det er ok, for jeg satser jo først på en PR i efteråret. Jeg er begyndt at overveje, om jeg skal finde et 6 timers løb i august i stedet for at vente til oktober eller november. Det vil passe fint i forhold til Berlin Marathon, som jo løbes i slutningen af september.

Og til sidst skal i have et billede, som jeg grinede meget af, da jeg så det. Min manglende stedsans er jo nærmest legendarisk, og jeg er havnet i den pågældende by mange gange..

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Skønt skilt! :-)

    Hvilket 6 timers har du i tankerne for august - er der noget i DK? Er selv på udkig...;-)

    God dag.

    Vh

    Christian

    SvarSlet
  2. Jeg har kig på 3 løb:
    20.08: Oslo
    http://www.kondis.no/romerike-6-timers-21-august.4764212-127676.html
    27.08: Skövde, Sverige
    http://www4.idrottonline.se/TeamUltraswedenLK-Friidrott/Arbetsrum/Ultrafestival/
    28.08: Aalborg
    http://www.sites.google.com/site/mp6timersloeb/home

    Løbene i Norge og Sverige er gode løb. Løbet i Aalborg er nyt.

    God weekend.

    SvarSlet