mandag den 4. april 2011

Nordisk mesterskab i 24 timers løb?

Jeg fik en interessant mail i dag. Hvad vil danske ultraløbere sige til at afholde et ikke-officielt nordisk mesterskab i stedet for det aflyste VM?

Det svenske ultraløbsforbund har rettet henvendelse til de nordiske lande for at lodde stemningen. Jeg ved ikke, hvorfor mailen endte hos mig, men jeg har straks videresendt den til ultralandsholdets leder Morten Pilgaard.

De 4 løb, der er i spil er:
18.-19.06: Bornholm (der også er DM)
06.-07.08: Kaustinen, Finland
27.-28.08: Skövde, Sverige (der også er SM)
26.-27.11: Bislett, Norge (indendørs)

Spørgsmålet har været oppe på flere nordiske løbefora, men nu har Svenska kommittén för ultradistanslöpning sat sig for at gøre noget ved sagen.

Personlig mener jeg, at det er med for kort varsel for de øvrige nordiske løbere at afholde mesterskab allerede i juni, mens Kaustinen og Skövde lyder interessant. Bislett er indendørs, og jeg foretrækker, at det afholdes udendørs for at have samme forhold som under et VM.

Hvis det bliver aktuelt med et nordisk mesterskab i august, vil jeg formodentligt droppe DM i juni. Jeg er i forvejen kommet meget sent i gang pga. ryggen, og jeg vil ikke løbe 24H med 1½-2 mdr.s mellemrum.

Jeg venter med spænding på en officiel udmelding..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar