fredag den 15. april 2011

DM 100 km

Ups! Jeg har opdaget en af grundene til, at jeg skiftede fra Garmin Forerunner 305 til Polar. Først og fremmest var det batteritiden, men der var en vigtig grund mere: jeg får tryk på knysten ved mit håndled af uret. Damn it!!! Det betyder, at jeg må løbe med plaster over knysten, men det er jo ikke holdbart i længden.

Garmin 310XT har lang batterilevetid, men det er lige så stort som 305. Forerunner 610 er på vej, men der er batteritiden kun 8 timer. What´s a girl to do?? Der må være andre end mig, der får tryk af uret. Hvad gør i?

Endnu et ups! Jeg havde helt glemt mine nye sko. Dem, jeg vandt. De har stået og samlet støv på reolen, siden jeg hentede dem. Det er aldrig sket før! Mon jeg er ved at blive gammel? :-/

I morgen løbes DM i 100 km løb i Albertslund. Der er mange deltagere på herresiden, og ikke så mange på damesiden. Jeg har kun øje for en løbers resultat: min gode ven Niels Høg Henriksen. Han er i kanonform, og for et par uger siden satte han PR til Sydkystmaraton ved at løbe 3.12 uden at løbe sig ud. 100 km er langt, og alt kan ske under et ultraløb, men rammer han dagen... Oh boy...

Når løbet slutter, sidder jeg i toget mod Horsens. Jeg har fået tilbudt overnatning hos Lars Mose og hans familie. Her ligger en af grundene til, at jeg elsker marathonmiljøet: jeg kender ikke Lars, kun af navn, men uden tøven åbner han sit hjem for en løber, der kommer langvejs fra, for at deltage i søndagens løb omkring Horsens slagteri. I toget vil jeg afvente dagens vigtigste sms: hvordan gik det for Niels???

Jeg vil ønske alle deltagerne i Albertslund, både på de kortere distancer og til DM, et godt løb

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt.

    Jeg måtte sælge mit 205 fordi det gav mig voldsomme problemer med tryk på knysten. Jeg var nødt til at løbe med det, så skiven sad på indersiden af håndleddet. Det generede min knyst alt for meget, når uret sad normalt. Løsningen var et 110 (jeg har kun behov for et simpelt ur), som er rundt i skiven og sidder meget bedre på et spinkelt kvindehåndled :-).

    God tur i Horsens. Jeg hepper på dig fra London.

    Hilsener

    Henriette

    SvarSlet
  2. Køb en velcrorem, så sidder uret langt bedre. Jeg oplever ingen trykproblemer længere.
    God tur begge to

    SvarSlet