mandag den 25. april 2011

'Helvede i Nord' Halvmarathon




Klippet fra løbets hjemmeside:
RUTEN: Et crosslignende EXTREM / ULTRA løb gennem sandbakker, skovhøje, slugter, brand-bælter, klitter og strand. En rute så hård og krævende, at selv mountain bikers må give op. Det kuperede terræn og det til tider løse underlag gør løbet til en virkelig fysisk udfordring, men samtidig til en æstetisk nydelse for øjet. Løbet går gennem Tisvilde Hegns smukkeste og mest seværdige områder, bl.a. Frederikshøj, Harehøj, Bangshøj, Troldeskoven, Råbjerg, Frøbakke m.m.


Næste gang, jeg skal deltage i et berygtet løb, vil jeg tjekke højdeprofilen lidt tidl. end ½ time, før jeg bliver afhentet. Jeg skulle bare tjekke mit startnr. for at lette nr.udleveringen, men jeg kunne jo lige så godt tjekke resten af siden, fordi jeg havde hørt rygter om den hårde halvmarathon i Tisvilde Hegn. Jeg sank kaffen en ekstra gang, da jeg så højdeprofilen. Pokkers! Jeg, som ikke er så vild med bakker og langt fra er i form til dem :-/

Men jeg havde en rigtig god dag på bakkerne. Ikke hurtigt, men stabilt og uden særlige gener. Inden løbet var jeg blevet advaret om trærødder, meget smalle stier og grumme bakker. At jeg skulle regne med at lægge 12-15 min. til min normale tid på halvmarathon, og det kom til at passe, for jeg kom i mål på 1:57:07.

Det var VARMT! Heldigvis blev det meste af turen løbet i skygge, for ellers kunne jeg godt have frygtet, at der ville blive ofre for hedeslag. Nogle løb i lange tights eller flere lag. Starten gik kl. 11, så vi løb i de varmeste timer på dagen, og selv om jeg normalt ikke indtager væske på halvmarathon, valgte jeg denne gang at få vand i alle 3 depoter.

Det var hyggeligt at mødes med flere medlemmer fra SNIK. Jeg deltager jo ikke i den daglige træning, så disse løb er min mulighed for at møde mine klubkammerater. Jeg overvejer dog at slutte mig til den ugentlige intervaltræning, men I ved jo, at der kan være langt fra tanke til handling i den retning, når det gælder mig ;-)

Jeg mødte også flere løbere fra min tidl. klub, andre løbevenner (også et par hardcore ultraløbere) og bloglæsere. Det kommer altid lidt bag på mig, når jeg bliver genkendt, men jeg bliver meget glad for de positive ord og siger tak, fordi I tager jer tid til at stoppe mig og hilse på.

Løbet havde 10 års jubilæum, og derfor fik vi udleveret en hvid T-shirt fra Newline med flg motiv på ryggen

1 kommentar:

  1. Hej May-Britt
    Ja det var en varm dag i bakkerne, men skoven og vandet viste sig da fra den smukkeste side i dag. Et skønt løb som efterhånden er blevet til et fast løb for min mand og jeg.
    VH Gitte

    SvarSlet