lørdag den 23. april 2011

Lars løber 6D i New York

Den bedste danske løber på timeløbene er (og har været gennem de seneste år) Lars Skytte Christoffersen. Lars løb sit første 6 dages løb i Göteborg 2009, hvor han løb 853,370 km. Det næste var på Bornholm 2010, hvor han løb 791,520 km efter et spændende udlæg, hvor han lå i kamp med australske Martin Fryer. Fryer måtte udgå med en skade midt i løbet, og derefter gik kampgejsten lidt af Lars. 791 km er et fremragende resultat, men det lugtede altså af en ny nordisk rekord, da Fryer måtte trække sig.

Nu løber Lars 6D for 3. gang, og denne gang er det i New York, hvor der afholdes 6 og 10 dages løb. Der kommer desværre kun opdateringer 1 gang i døgnet, men lidt har også ret. Her er løbets hjemmeside

Vores helt har allerede været i fokus. Her er et interview med Lars under løbet. (Tak til Brian Larsen for at gøre opmærksom på interviewet).

Og hvem kæmper han med om 1. pladsen ? Martin Fryer :-)

Lars i forgrunden, mens Jesper og jeg kan ses i baggrunden.
Göteborg 6D 2009.

Og nu vi er ved Jesper Olsen, så skal han meget gerne genoptage World Run i morgen. Det har taget lidt tid at få det formelle i orden omkring bilkøbet. Desuden har han måtte slås med en maveinfektion og betændelse i en tand. Løbet har været ramt af mange uheld, og der er lang vej endnu. Jeg krydser fingre for, at tingene snart går Jespers vej. Forhindringerne har betydet, at han er et par uger bag tidsplanen.

4 kommentarer:

  1. Tak for info!!

    Der venter nogle spændende dage og bringer min egen længste træningstur, ever, planlagt i morgen, lidt i relief.

    18K, Like it's something :)

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke om vejret er ekstremt?

    Men løber de ikke helt vildt langsomt?

    Med en PR på 850 og måske et mål om 700km, så skal der vel løbes mere end 100km om dagen.

    2 dage henne har Lars løbet 170...

    Den førende 200km...

    SvarSlet
  3. De er vist plaget af regn og kold blæst.

    Jeg har desværre en mistanke om, at Lars er skadet, men jeg ved det ikke. Resultatet passer bare ikke med det løbemønster, som jeg så i Göteborg, hvor vi delte telt.

    Jeg er på vej til Tisvilde, så jeg skal uddybe det lidt mere, når jeg kommer hjem i eftermiddag.

    Husk at løbet måles i miles, så du skal gange resultaterne med 1,61

    SvarSlet
  4. Nå, at det var miles har jeg ikke taget højde for - det forklare jo en del :)

    SvarSlet