onsdag den 27. april 2011

Foredrag med Sindballe

Torbjørn Sindballe

Det var et glimrende foredrag, Politikens Hus var vært for. Det var første gang, jeg hørte foredrag med den tidl. elite-triathlet Torbjørn Sindballe , og det var en mand med noget på hjertet. Han lyste af engagement og glæde over tri-sporten, og den delte han med en masse sportsglade mennesker i går aftes. Han fortalte om triathlons opståen, mennesker indenfor sporten, opbygning af træning, ernæring samt mentale værktøjer. Her tog han udgangspunkt i sine egne erfaringer, og det er altid spændende at høre en sportsstjerne fortælle om sine gode og dårlige oplevelser.

Det er også populært at fortælle om de andre stjerner, og mon ikke de fleste sank en ekstra gang, da Torbjørn fortalte, at Chris McCormack laver den core-stabiliserende øvelse 'Planken' 3 x 5 min. hver aften!

Signering af bogen 'Den perfekte præstation'

Og så har jeg jo været en tur hos lægen..
Det tog ikke længe at stille diagnosen: irritation / inflammation i skulderens knoglefremspring Proc. coracoideus / senetilhæftningen. Kur: 600 mg Brufen 1 x 3 tbl. i 10 dage samt fys.behandling. Han foreslog også en blokade, men jeg vil helst forsøge med tbl.beh. og fys. først. Min faste fysioterapeut Vibeke har fundet tid til mig fredag morgen, og der er foreløbig aftalt 3 behandlinger med 1 x uglt.

2 kommentarer:

  1. Det er altid godt at få en diagnose - for så kan der oftets gøres noget. Jeg ved godt at den skade er kommet for lang tid siden, men er der nogen teorier om hvorfor den inflammation bryder op igen og igen? Det ville jo være rart at vide for at kunne prøve at undgå de faktorer der udløser skidtet!
    I mellem tiden krydser jeg fingre for at Brufen vil hjælpe på smerter og håber at du hurtigt kommer ovenpå igen. Husk at passe på maven mens du tager dem.

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten
    Da jeg blev behandlet i efteråret, var det på bagsiden af skulderen, hvor jeg var meget øm. Men nu viser det sig altså, at den udløsende årsag sidder på forsiden og dermed ikke er blevet behandlet før.
    Som med alle andre skader, hvor sener/senetilhæftninger er involveret, kan det være en langvarig proces med ophelingen, men prognose er god, og jeg tror på, at nu - hvor vi får fat i sagens kerne - går det forholdsvis hurtigt at blive den kvit. Jeg kan da i hvert fald håbe på det!
    Jeg har taget 600 mg Brufen, når jeg har haft diskusprolaps (ovenikøbet i kombination med 1 gr. Panodil), og det klarer min mave uden problemer.
    Tak for din bekymring :-)

    SvarSlet