lørdag den 1. august 2009

Jeg synes stadig, det er svært

Egentligt burde jeg have løbet en lang tur i dag, og jeg havde også planlagt at løbe Rudersdal Ruten, men da jeg så skulle afsted, kunne jeg slet ikke overskue at løbe marathondistancen igen. Jeg er stadig meget påvirket af Renés død, og det har været svært for mig at løbe i denne uge. Det giver alt for god tid til at tænke... Det var lige præcis, hvad der sket i dag: pludselig dukkede tankerne op om flere tilfælde af topidrætsfolk, der har været ramt af hjerteproblemer. Ståle Solbakken og Anja Andersen. Ryan Hall døde i 2008 under kvalifikationen til OL i marathon. I vinters døde Norges motbakke-konge Jon Tvedt under en træningstur. D.11. juli døde Race director af 'West Highland Way' Dario Melaragni under en træningstur, 46 år gammel. Men alligevel tog jeg mig tid til at løbe og få tænkt tingene igennem. 1½ timer, hvor tingene stille og roligt faldt på plads. Fik i hovedet formuleret en mail, der har taget form de sidste par dage - og som jeg valgte at sende. I morgen skal jeg så ud på Rudersdal Ruten og dermed de 42,195 km igen. Heldigvis er jeg ikke alene! Planen var, at jeg skulle have løbet med Jacob, men han er offer for den klassiske fejl: bagud med træningen mod 100 km på Bornholm og starter derfor for hårdt op. Resultatet 'høstes' nu: en lyskenskade er brudt op. Selv rutinerede løbere laver begynderfejl ind imellem :-( Men sørme om ikke hjælpen er nær: Ironman-Lars kommer hjem fra ferie i dag og melder sig klar som træningsmakker i morgen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar