søndag den 23. august 2009

Kokkedalløbet

For et par uger siden valgte jeg at trække mig fra Strandvejsmarathon, der løbes i dag. Det ligger simpelthen for tæt på 6 dages løbet. I stedet for var planen at løbe et lokalt løb: Kokkedalløbet. På baggrund af smerterne i anklen i fredags og i går havde jeg faktisk opgivet tanken om at løbe for ikke at presse anklen unødigt, men da jeg stod op i morges, var der intet at mærke.
Det er det smukkeste solskinsvejr, og så er det jo svært at blive hjemme! Så da starten gik kl.11.00, stod jeg bag startstregen til 10,6 km. Man kan også løbe 4,8 km. 144 løbere fordelt på de to distancer.
Det er et forholdsvis fladt løb. Lidt knolde og en enkelt bakke op mod Kokkedal Slot. Langt de fleste løb den korte distance. Løbet er helt klart et familieløb, hvor far, mor og børn stiller op.
Man ved aldrig, hvad man kan vente sig under disse små løb, men dette viste sig at være fint arrangeret. God afmærkning og vejvisere, hvor det var nødvendigt. Selv jeg havde ingen problemer med at finde rundt, og det er jo et kvalitetsstempel i sig selv ;-)
13 kvinder løb 10,6 km. Jeg vandt klassen i 48.28, næsten 6 min. foran nr.2. Præmien var 3 fl. italiensk rødvin, så jeg er glad :-D
Udover præmier til nr.1,2 og 3 var der et hav af lodtrækningspræmier: stegeolie, vaskepulver, tærte fra bageren, badesæbe m.m. Der er så mange, at man skal være meget uheldig for ikke at gå hjem med en præmie!
Jeg havde cyklet til løbet, så med 26 km cykling og 10,6 km løb har det været en god træningsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar