søndag den 16. august 2009

Triplen, der blev til en double

Hjemme igen efter endnu en marathon-weekend i det jyske. En lidt hektisk fredag: hjem fra arbejde, pakke det sidste og så afsted igen. Ingen tid til at sove først. Jeg havde regnet med at kunne sove i toget mellem Kbh. og Fredericia, men jeg havde desværre fået en gangplads, hvor det er umuligt at læne hovedet op af noget, så man kan hvile ordentligt :-( I Kolding mødtes jeg med Michael Hein, og så drog vi mod Århus Camping. Blev installeret og fik handlet lidt forsyninger og aftensmad ind. Lad mig bare afsløre med det samme, at jeg skal ikke have kold kartoffelsalat og færdigstegte frikadeller de kommende uger ;-) Pga motorvejstilbygning (det er jo Jylland, vi taler om ;-) ) virkede GPSen ikke, så efter lidt vildveje ankom vi i sidste øjeblik til Egå-Engsøen, hvor vi skulle løbe Coinoffer 3, arr. af Simon Pehrsson. Pris: 20 kr. (Jeg har jo fortalt, at det er Jylland ) med egne forsyninger. En lille prolog og så 8 gange rundt om søen. En smuk tur, men der var liiiige det med insekterne på sidste omgang. Damn - de var store og onde!!! Sværmevis angreb de, så man ikke kunne se, hvor man løb. Heldigvis var det kun på få strækninger af ruten, men alligevel... Jeg fik fornøjelsen af at løbe hele turen med Kim Smitt fra DUUL. Jeg havde planlagt en tur på ca. 4 timer, men vi brugte god tid, når vi kom i depot, så 4.06.19 var en fin tid. En stor tak til Kim for hyggeligt selskab og til Simon for et godt arr. Hjem til hytten, et hurtigt bad og aftensmad kl. 21.30. Så var jeg godt nok sengeklar!!! Jeg sov som en sten. Kl. 07 ringede vækkeuret. Morgenmad til lyden af regnen, der væltede ned. Afsted mod Grenå Marathon med start kl. 09.40. Foruden Michael og jeg løb Vagn Kirkelund (selvfølgelig) og Simon også 2.dags marathon. Desuden mødtes vi med Claus Ø. og Dorrit. Dorrit nappede i øvrigt kvindernes 3. plads. Stort tillykke :-) Grenå marathon er et halvmarathon x 2, og det blev godt nok et hårdt løb. Benene var lidt stive, men forholdsvis OK. Desværre blæste det kraftigt de første 10,5 km af ruten, og en kombination af regn og blæst er vel nok det værste vejr, man kan præsentere mig for - og så x 2!!! De første 20 km gik egentligt OK, men derefter blev det godt nok en kamp at komme videre; specielt med udsyn til endnu en omgang regn og modvind i 10,5 km. Jeg fik dog kæmpet mig i mål i 3.42.30. Nr. 4 hos kvinderne / nr. 24 ud af 67 samlet. Desuden en forbedring af gårdagens løb med 26 min.! Bagefter kom belønningen. Kaffebord hjemme hos Anita og Søren Rønn. Claus Ø. og Søren har et væddemål kørende om den bedste placering hvert år, og den mest diplomatiske måde at udtrykke resultatet af årets løb er, at Claus betalte for lagkagen i år :-) Hjemmebagte boller, store chokoladesmåkager, mazeriner og Othellolagkage med masser af kaffe - se, det er rigtig marathonmad :-P Efter et par hyggelige timer tog vi hjem til hytten. Fik vasket løbetøjet for de sidste par dage. En lidt jamrende stemning ;-) Gæt hvad aftensmaden stod på? Kl. 22 sov jeg igen som en sten. Det må være noget med den jyske luft... Her til morgen var benene noget stive (igen) og motivationen lav. Jeg ville gerne køre med til Djævlemarathon, så Michael kunne deltage, men personligt havde jeg bestemt, at jeg max. ville løbe den halve distance. Ingen grund til at presse citronen 14 dage, før det virkelig gælder! Men når jeg ikke ville løbe den hele, valgte Michael at droppe løbet, og i stedet for at køre mod Risskov, kørte vi mod Fredericia, så jeg kunne komme hjem. Jeg har en stærk fornemmelse af, at vi ikke er de eneste, der traf den beslutning til morgen. Der kom en ting mere ud af turen - næsten den bedste set med mine øjne. Folk med en god hukommelse kan muligvis huske, at jeg tidl. har luftet tanken om Barcelona Marathon, og nu bliver det en realitet i 2010 :-D :-D :-D Michael og Claus Ø. skal også løbe det, så nu laver Michael et oplæg med datoer, hotel osv, og så ser vi, om der er andre, der også vil med. Hver enkelt skal selv booke sin tur. Løbet er søndag d. 7.3., hvis nogen er interesseret :-)

2 kommentarer:

  1. Halløjsa May-Britt

    Det er nu sjællendt at jeg tager mig tid til at skrive på en blog..det er nok mest sådan lidt avisagtigt..man napper nyhederne og så er man videre. Syntes dog lige at det var på tide..Jeg kan jo se at der ikke rigtigt er nogen kommentarer og du måske indimellem spekulerer på om din blog overhovedet bliver læst.

    Det gør den..Jeg kigger jævnligt og er imponeret over dit aktivitetsniveau. Selv kæmper jeg med at blive klar til Berlin i september.

    Tak for kigget.
    PalleA
    (som springer ud som Marathon løber inden længe)

    SvarSlet
  2. Tak Palle. Det er dejligt, når der er nogen, der tager sig tid til at skrive en lille kommentar på bloggen.

    Jeg kan se på tælleren, at der trods alt er et par stykker forbi hver dag, men du har ret i, at ind imellem tænker jeg, om det overhovedet er interessant, hvad jeg skriver :-S

    SvarSlet