onsdag den 5. august 2009

Hvorfor?

I morgen kl.12 bisættes René. Obduktionen kom ikke med en forklaring på dødsårsagen. Ingen blødning, ingen blodprop. Et lidt forstørret hjerte, hvilket er alm., når man træner meget. Der kan gå op til et par mdr., før der er svar på alle tests. Evt. hjerterytmeforstyrrelse kan ikke ses ved en obduktion. Familien er klar over, at Renés løbekammerater er foruroliget over sammenfaldet med triple-marathon, og de sender besked rundt til medlemmerne af Mindesiden, så snart de får noget nyt. Dette har været et wake-up call for mange af Renés løbekammerater og andre løbere, og jeg ved, at jeg ikke er den eneste, der skal have foretaget et lægetjek, før nye udfordringer finder sted. Personligt skal jeg have taget et EKG om halvanden uge. Jeg har fået at vide, at et ekko vil være bedre, men det er en hospitalsundersøgelse, og det er derfor op til min læge at bedømme, om det er relevant. I morgen er det tid for familie, venner og løbekammerater til at tage afsked med René. Det ser ud til at blive en smuk solskinsdag, og jeg håber, at vi kan være medvirkende til at give familien et minde om en flot og værdig afsked.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar