onsdag den 12. august 2009

Ny viden

Så har jeg fået booket mig ind på nok kurser gennem DGI til, at jeg i slutningen af oktober måned er uddannet løbetræner. 2 grundkurser + 2 temakurser kræves for at fuldføre udd. Der kan vælges mellem 7 temakurser, og jeg har foreløbig valgt 3. Jeg håber også at få råd til nr. 4 om løbeskader. Listen kan ses i højre side af bloggen. De sidste 3 er ikke tilbudt i efteråret 2009. Det er som tidl. skrevet ikke mhp. at blive træner, jeg tager kurserne - i hvert fald ikke i første omgang. Hvis jeg på et tidspunkt vil bruge udd. i den retning, vil det formodentligt blive på begynderniveau. At få lov til at hjælpe andre i gang med at løbe på en god og sund måde. Desværre har min egen løbeklub ikke dette tilbud. Her skal man kunne løbe 5 km, før man kan blive medlem. Jeg synes, at det facinerende arbejde ligger i at få folk fra 0 til 5 km :-) Så hvis det bliver relevant, må jeg se mig om andre steder for at lave begynderhold. Den tid, den glæde. The never ending story om anklen forsætter! Ingen problemer under dagens træning :-D Men stadig lidt øm, når jeg går på trapper :-( Iført nye løbesko og den ny-reviderede mp3 var jeg ude på en 20 km tur i det dejligste vejr. Solen skinnede, og humøret var i top. Jeg havde simpelthen et 'one-woman-running-party' gennem de skønne naturområder i Vaserne og langs Sjælsø. Måske er det slet ikke så tosset, at jeg fik slettet al musik på min mp3, for nu har ny musik holdt sit indtog. 'Danser med drenge' er blevet genopdaget. De tre skønne damer: Lis S., Anne L. og Sanne S. har fået lov at mænge sig med The Boss og Josh Groban. Musik fra 'Chess'. Moonjams blide saxofon. Selv Rugsted og Kreutzfeldt er vækket til live! Nå ja - ny musik er måske så meget sagt, for vi taler jo stadig om popmusik i højeste potens :-D Lidt kloge ord til sidst: "I have not failed 10.000 times. I have successfully found 10.000 ways that will not work" Thomas Edison It´s all about attitude ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar