tirsdag den 18. august 2009

I en stille nattetime

I sådan en stille nattetime kan man godt blive lidt betænkelig ved udsigten til næste uges begivenhed. Næste uges begivenhed... Der er bare 12 dage til starten går! Jeg er meget spændt og samtidigt hamrende nervøs. Har lidt af en 'ud-af-kroppen'-fornemmelse. Forstår ikke helt hvad det er, jeg har sagt ja til. Det virker alt for uoverskueligt! Da jeg tilmeldte mig, var jeg eneste danske deltager. Nu er vi 5, og det er en dejlig fornemmelse, at vi er flere. At den ene er min uvurderlige rådgiver ifht. ultraløb gennem 2,5 år (mere præcist ½ år med marathon og 2 år med ultraløb) Jesper Olsen er en meget glædelig overraskelse. Jeg har kendt til hans mulige deltagelse i den sidste uges tid, og hvor har det været svært at holde mund med nyheden i ultraløbermiljøet! Men naturligvis var det nødt til at forblive en hemmelighed, indtil alt var på plads. K-G lægger et stort arbejde i, at alt skal være perfekt under løbet, som er en del af et 9 døgns arr. til fordel for Dronning Silvias børne- og ungdomssygehus og Västra Götalands Handicapforbund. Det er en hjertesag for K-G, at handicappede kan deltage i ultraløb, og derfor deltager Peter Ojala i kørestol i 6 dages løbet. Peter deltog også i det netop afholdte Viborg 24 timer. Derimod fik han afslag på at deltage i Hallsberg 24 timer pga. kørestolen. Ikke fra arr., som faktisk havde sagt ja i første omgang, men fra det svenske idrætsforbund. Pt. er der 10 kvinder og 30 mænd på startlisten. Et meget højt antal for et så ekstremt løb. Hvis jeg kender K-G ret, kan vi forvente flere deltagere. Han arbejder til sidste sekund på at få de store navne til løbet, så det er bare med at holde sig ajour med deltagerlisten, der opdateres næsten dagligt. Om 12 døgn og 3½ timer går det løs. Det går vist ikke helt op for mig, før startskuddet lyder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar