lørdag den 22. august 2009

Test af nye sko

I dag løbes det første norske mesterskab i 6 timers løb. Det finder sted på Eidsvoll, hvor jeg deltog sidste år. I år er der ikke dansk deltagelse, men det forhindrer ikke Dannebrog i at gå til tops på Eidsvoll. Billedet er taget af løbsarr. Bjørn Hytjanstorp for nogle dage siden :-)
Når jeg nævner NM, skyldes det, at jeg ved, der arbejdes på at få arr. DM på distancen i 2010. Det skal godkendes af DAF, så vi er meget klogere i løbet af efteråret. Vi har flere 6 timers løb med IAU Bronze Label, så kvaliteten af løbene kan ikke diskuteres, og når nu Norge kan...
Nu er min nye sko kommet! Det er imponerende, at man kan bestille i England natten til tirsdag, og de bliver leveret fredag formiddag i Birkerød. Der er ikke helt samme besparelse som på min NIKE air structure triax, som jeg kan købe til halv pris, men 300 kr. er jo også værd at tage med ;-)
En kort testtur lover godt, selv om jeg var lidt hæmmet af en aften i høje hæle. Jeg bor jo nærmest i mine løbesko. Når de har aftjent deres værnepligt som løbesko, overgår de til funktionen af dagligdagssko. Så når jeg for en enkelt gangs skyld hopper i de pæne sko, går det galt. En festlig aften i Parken til NOVOs kæmpe årsfest gav igen en meget øm ankel, og jeg måtte humpe hen til bilen, da vi skulle hjem.
Kan nogen forestille sig hvilke tanker, der løb gennem mit hoved, da jeg for 2. gang får ondt i anklen præcis 10 dage før en stor konkurrence??? Fremover vil jeg sidde i min sofa hele 10.dagen før et stort løb, for det er åbenbart min skæbnedag!!!
En god nattesøvn med hvile til anklen har heldigvis bedret situationen, og med et par nye sko stående på gulvet er det fuldstændig umuligt at holde sig i ro. En lille bitte testtur - bare 6,5 km :-D
Skoen sidder perfekt, og støddæmpningen føles umiddelbart god, men der skal lige et par tests mere til, før jeg bestemmer, om de skal med til Göteborg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar