tirsdag den 4. august 2009

Hvad har jeg gang i?

Det er en sen nattetime, og der er ro på afdelingen. Tid til at tænke. Tænke over løbet, der nærmer sig hurtigere, end jeg synes om!!! Som sædvanlig er træningen slet ikke gået, som jeg har tænkt mig :-( Hvor ville jeg ønske, at jeg bare én gang kunne få et optimalt træningsforløb. Primært er det anklen, der driller fra tid til anden, men netop på det punkt er jeg ikke gået på kompromis: gør det ondt? Ingen træning! Tanken om en månedslang placering i sofaen er skræmmebillede nok til, at jeg holder mig i ro... Heldigvis er det minimalt, hvad jeg mærker til min ryg efterhånden :-) Det skyldes vist mere held end forstand, for den store bold ligger stadig og håner mig i et hjørne af stuen. Jeg tænkte, at hvis den lå fremme, ville jeg sikkert lave 5-10 min. øvelser hver dag under TV-avisen, men nej... Hvordan kan man være viljefast på nogle områder og have en rygrad som en regnorm på andre??? Som en lille 'bonus' har jeg haft ondt under højre hæl i går. Faktisk så ondt, at jeg humpede. Årsagen? Jeg havde en fornemmelse af, at støddæmpningen røg i min sko under gårsdagens tur. Pludselig var højre hæl hård som sten at løbe på. På det tidspunkt manglede jeg stadig 15 km!Men hjem skulle jeg, og lidt dæmpning måtte der vel være tilbage, tænkte jeg optimistisk. Jeg blev klogere! Da jeg fik skoen af, kunne jeg ikke træde ned på foden. Heldigvis er det meget bedre i dag, men da benene var tunge efter den krævende tur i går, valgte jeg at skåne både ben og hæl i dag. Hvor krævende turen var, kan bl.a. aflæses på kalorieforbruget. På flade marathons forbrænder jeg ca. 2500 kacl. På Rudersdal Marathon løber det op på ca.2700 kacl. I går havde jeg forbrændt 2800 kacl. på 40 km. Lige nu har jeg ikke de store forventninger til resultatet til 6 dages løbet. Jeg veksler mellem at glæde mig og frygte løbet. Fatter i bund og grund ikke, hvordan jeg med kun 2½ år som ultraløber har meldt mig til denne ultimative test. Jeg burde have høstet mere erfaring på 24 timers løb først. Men dette mønster kender jeg igen. Denne svingen frem og tilbage mellem tvivl og forventning. Den er åbenbart en fast del af min mentale forberedelse ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar