onsdag den 1. april 2009

Den lille marathonverden

Der er en lille gruppe af gale mennesker, der elsker at løbe marathons. Jeg er en af dem, men som noget nyt har jeg forsøgt fokus på træningen i stedet for konkurrencer frem mod VM. Det betød, at weekendens løb var de først konkurrencer siden Grenå 6 timer i november, og guderne skal vide, at jeg har savnet den dejlige tone, der er mellem løbere, der mødes gang på gang til små og store løb! Hvis nogle tænker "hvad er der så specielt ved det miljø?", så lad mig komme med to friske eksempler: 1. Som jeg skrev i søndagens blog, fik jeg kørelejlighed hjem fra Falster med Morten: "Ingen problem, selvfølgelig kan du køre med!" I hvor mange sammenhænge kan man, som noget helt naturligt, spørge vildtfremmede mennesker om man kan få kørelejlighed? Og de siger altid ja :-D 2. Jerk, som også kørte med, modtog jeg en mail fra i dag: "Jeg tænkte, at du måske vil deltage i vores lille gruppes syregrænsetræning på søndag i Dyrehaven?" Ja for pokker! Det er da lige det, jeg vil! En type træning, jeg er ekstremt dårlig til at lave på egen hånd, og så kommer sådan et tilbud fra et menneske, jeg netop har mødt til et løb. Sådan er marathonløbermiljøet :-) Og så nævner jeg i denne omgang ikke næste uges jyske værter, der sørger for transport og overnatning mellem de to marathons i Horsens og Århus... Jeg kan ikke være andet end taknemmelig for at være en del af denne verden :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar