onsdag den 29. april 2009

Rapport fra Bergamo

Saa er vi ankommet til Bergamo. Daarligt var vi landet, foer regnen vaeltede ned :-( Men heldigvis er det klaret op her til aften, og derfor har jeg vaeret ude at teste VM-ruten. Foerst var jeg forbi VM-kontoret, hvor jeg blev hilst hjerteligt velkommen. Der er ikke kommet saa mange loebere endnu ;-) Jeg fik udleveret mit startnr samt en gavepose, der viste sig at indeholde en stor pose vingummiflaesk - i ved det, man ellers kun faer til jul :-D Men den bedste gave er en T-shirt mrk. Asics, hvor Runners Bergamo's logo er paa forsiden og logoet for VM er paa bagsiden! Et minde, der forhaabentligt kan baeres med stolthed efter paa soendag :-) Naa - tilbage til ruten. Egentligt var det meningen, jeg foerst ville loebe i morgen, men da jeg gik hjem fra kontoret, var det meget staerke franske hold ude at traene, og jeg kunne jo ikke lade dem vaere de eneste, der viste nationalfarverne i dag, saa jeg trak i loebetoejet og loeb 3 omgange. Ruten er gennem byen, og nogle steder skal vi loebe paa fortovet, andre steder er gaden spaerret af, saa vi kan loebe paa gaden. Loebskontoret sagde, at de skal jaevne ruten ud i morgen, og det vil jeg sandelig haabe, for ellers skal vi op og ned af flere kantsten! Proev lige det efter 12 timer, og natten er faldet paa!!! Desuden er der ca. 150 meter med smaa brosten, hvor der paa udvalgte steder ligefrem mangler nogle, saa der er huller i vejen... Paa den positive side gaar det lidt ned af bakke ca. 200 meter :-D Det faktum at loebet foregaar midt i byen, giver ogsaa haab om, at der vil vaere tilskuere under loebet. Som jeg har skrevet tidl., er jeg den eneste dansker paa 'nH Hotel', men alene er jeg ikke, for hele det franske hold er tjekket ind samme sted. Mon lidt af stjernestoevet kan drysse af paa mig??? De franske kvinder er usansyneligt staerke! Deres 6. bedste loeber har en PR paa 223 km!!! Men maaske de har en kollektiv offday, og vi rammer dagen alle 3 - saa kan alt jo ske ;-)

1 kommentar:

  1. Heia May-Britt !!!!!!
    Håper du får en fin tur i de italienske gater.

    Hilsen Margrethe og Tommy

    SvarSlet