tirsdag den 28. april 2009

Dagen før afrejse

Sidste arbejdsdag før afrejsen til Bergamo.
Nu er det snart tid til at tage afsted, og jeg glæder mig helt vildt!!! Trods mine problemer med anklen så er jeg optimistisk, og hvis anklen holder, håber jeg at kunne nå målet på 200+ km, og som Jesper siger: "200 er kun et tal, så lad dig nu ikke begrænse" ;-)
Jeg tager afsted fra morgenstunden: skal til fys kl. 07.40 og tager derfra direkte i lufthavnen. Jeg flyver til Billund, hvor hele landsholdet på nær Chr. Frimann, der kommer fredag, mødes og skal med fly direkte til Bergamo lufthavn kl. 13 med ankomst kl. 15. Vi har selv skulle sørge for indkvartering de første to nætter, og mens resten af holdet og deres ægtefæller har valgt at bo ca. 3 km fra byen, har jeg valgt at bo på et hotel lige op til VM-banen.
Det er et hotel, jeg har fået anbefalet af en løber fra Bergamo, som jeg har fået kontakt med via Facebook. Umberto og hans lille søn kommer og hepper på mig til løbet - mit eget lokale heppekor. Så bliver det ikke meget større, med mindre nogle danskere skulle have fået det skøre indfald at købe en lavprisbillet til Bergamo for at støtte os, men så heldige er vi nok ikke...
Jeg har været på en mental opladningstur i min lille park. Jeg har før nævnt parken med en rundstrækning på 480 meter, hvor jeg begyndte med at løbe for lidt over 4 år siden. Jeg er født, opvokset og har, på nær en 5-årig periode, boet hele mit liv i Birkerød, og af mange grunde er den park et holdepunkt og et sted, hvor jeg finder ro.
På en måde repræsenterer parken og søen livets cirkel. Her er den lille legeplads, hvor familier kommer med deres små børn; ved siden af ligger tennisbanen, der oftest bruges af unge mennesker; villahaverne med forsythia og kirsebærtræer, der står i fuld blomst lige nu; forbi indhegningen med køer på marken hele sommeren og til sidst forbi plejehjemmet, der oprindeligt var kloster for 'Søstrene af det dyrebare blod'. Der bor stadig søstre i en tilbygning til plejehjemmet, og byens katolske kirke ligger på samme grund. Livets endestation for beboerne og samtidigt et sted for troende. 480 meter livet rundt :-)
Da jeg kom hjem fra arbejde, tog jeg 5 km rundt i parken. Fandt roen i mig selv. NU er jeg klar til at tage afsted!
Såfremt jeg kan komme til en pc på hotellet, vil jeg skrive lidt i bloggen fra Bergamo - ellers ses vi på mandag :-)

3 kommentarer:

  1. Rigtig god tur. Husk at nyde det hele.
    Du har gjort det du skulle og er klar.
    Jeg håber ikke du får bøvl med anklen.
    Held og lykke. Glæder mig til at læse om dine oplevelser.
    Vh karina

    SvarSlet
  2. Jeg vil også gerne ønøske dig held og lykke på turen, håber anklen holder, og at det i det hele taget kommer til at blive en god tur.
    Mange hilsner Kirsten Frederiksen

    SvarSlet
  3. Jeg ønsker dig også held og lykke på turen :0)

    Stor hilsen LøbeSnegl

    SvarSlet