tirsdag den 14. april 2009

Så begynder nedtrapningen

"I run because it’s my passion, and not just a sport. Every time I walk out the door, I know why I’m going where I’m going and I’m already focused on that special place where I find my peace and solitude. Running, to me, is more than just a physical exercise... it's a consistent reward for victory!" - Sasha Azevedo Der er ordineret hviledag og lidt forkælelse af mig selv af træneren efter gårsdagens lange tur. My kind of coach :-D Med 18 dage til start skal nedtrapningen til at starte stille og roligt. Det er en balance mellem at holde formen og møde helt restitueret til start, og det kan være en svær balance. Mod DM sidste år havde jeg lidt svært ved at gå ned i træningsmængde, men denne gang følger jeg de gode råd til punkt og prikke! For første gang nogensinde har jeg fået specifikke km pr. dag mod de normale ca. km pr. uge. Ryggen har overhovedet ikke givet problemer i dag :-) Til gengæld har det været lidt hårdt for benene på arbejdet. Mange patienter, der skulle følges rundt. Det bliver vel til 10-12 km gang på sådan en dag. Så må den alternative træning være klaret for i dag ;-) Min energidrik og gels (begge af mærket High5) til brug under VM kommet fra UK. Så er det på plads :-)

2 kommentarer:

  1. Lykke til med formtoppingen fram til VM. Det er lettere å trene for mye enn for lite i en slik periode.

    Ellers har jeg bare gode erfaringer med produktene til High5.... so du også kan kjøpe her: http://www.nordicsports.no/index2.php?p=high5

    SvarSlet
  2. Tak Olav :-)

    Jeg bor jo i et EU-land, så jeg handler i UK uden at betale told. Jeg køber High5 på http://www.endurancesportsnutrition.co.uk/index.aspx
    Her koster 1,6 kg High5 4:1 ca. 165 da. kr. / 200 no. kr. inkl. forsendelse ;-)

    SvarSlet