tirsdag den 7. april 2009

En lille berigtigelse

Der er åbenbart opstået en vis tvivl om, hvorfor jeg løber ;-) Nogle er, fejlagtigt, kommet til den konklusion, at jeg løber for at tilfredsstille andre! Intet kunne være mere forkert! Jeg løber, fordi jeg elsker det :-) Ultraløb finder jeg sjovt og samtidigt udfordrende mentalt og fysisk. I perioder, som op til et stort løb, fylder det helt naturligt meget i hverdagen, men sådan er det vel med alle livets store begivenheder? Løb eller andre begivenheder... At jeg valgte at skrive om min usikkerhed pga. det, jeg tror, andre forventer af mig (og der er vel forventninger til hele landsholdet?), så var det ikke ment som en 'opslugt af mig selv'-tankegang, men bare min helt reelle frygt for at dumme mig til VM, men vi ser jo alle verden udfra det søkort, vi er i besiddelse af :-)

2 kommentarer:

  1. Kære Maybritt, jeg kan se, af det du skriver, at du modtager kommentarer andre steder end her på din hjemmeside, så dem kan jeg jo kun gætte mig til, men grunden til, at jeg følger så interesseret med i dine indlæg, er, at du netop fortæller om dine tanker omkring hele løberiet. Det er jo ganske indlysende, at bruger man så stor en del af sin tid på at løbe, så giver det anledning til mange overvejelser. Jeg forstår godt, at det også betyder noget for dig, at du er på landshold, og at der er nogle forventninger til dig, og læser altså om det med stor interesse. Din løbebegejstring lyser ud af dine indlæg, og ingen ville kunne løbe så meget, som du gør, hvis ikke de selv brændte for det. Så du må endelig ikke afstå fra dine ærlige udmeldinger, det er spændende læsning. Mange venlige hilsner Kirsten Frederiksen

    SvarSlet
  2. Tak Kirsten.

    Dejligt med lidt opbakning :-)

    Og du ved jo, hvor meget det kræver fysisk og mentalt at træne til krævende konkurrencer. Hvor svingende/tvivlende man kan blive...
    Prerace-nerver formodentligt ;-)

    Og det var en af de ting, jeg ville fortælle om i bloggen: at det ikke kun er fysisk træning, men også (ihvertfald for mig) meget mentalt arbejde, men det får mig åbenbart til at fremstå lidt selvhøjtidelig, så jeg må nok dæmpe den del af bloggen lidt ned!

    SvarSlet