søndag den 5. april 2009

Morgentræning i Dyrehaven

Morgentræning har aldrig været øverst på min ønskeliste. Det der med at stige ud af sengen og direkte i løbetøjet grænser til selvpineri ;-)
Men, som jeg skrev tidl. på ugen, havde jeg sagt ja til at deltage i en fællestræning på Eremitagesletten kl. 09.00. Jerk Langer stod for træningen af 10-12 morgenfriske løbere - og så mig! Lidt nervøs for om jeg ville falde udenfor gruppen, der bestod af Spartaløbere, men det skulle vise sig, at jeg tempomæssigt passede fint ind :-)
16 km med temporyk og bakketræning. Jeg kan godt lide grundholdingen, at man træner efter niveau og evt. forestående konkurrence. Dvs. at når et temporyk er overstået, vender man om, løber tilbage og følges med sidste løber frem. Det betyder, at gruppen holdes samlet; ingen får et pulsen for langt ned, og man bliver ikke kold. Gruppen var dog så homogen, at der var tale om meget lidt 'tilbageløb'.
En rigtig god tur trods det tidlige tidspunkt :-)
Der har været et omslag i vejret, så det er blevet køligere og lidt blæsende. De lange tights var atter fundet frem, men til gengæld kunne jeg glæde mig over synet af anemoner i skovbunden :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar