søndag den 12. april 2009

Nedtællingen er for alvor begyndt

"You have to wonder at times what you're doing out there. Over the years, I've given myself a thousand reasons to keep running, but it always comes back to where it started. It comes down to self-satisfaction and a sense of achievement." - Steve Prefontaine Om 21 dage er det hele overstået! Nu begynder nedtællingen til EM/VM for alvor!!! Det får mange tanker til at fare gennem hovedet: har jeg trænet nok? Ja. Har jeg erfaring nok? Nej. Er jeg mentalt klar? Næsten ;-) Det lyder måske lidt mærkeligt, men jeg har stadig ikke helt fattet, at jeg løber på landsholdet. Der er sikkert nogle, der mener, at det bare er en konkurrence som alle andre. Nej - ikke for mig! Der er noget helt særligt ved at repræsentere sit land ved et mesterskab, og det er de færreste, der kommer til at opleve det. Så jeg er glad og stolt over at være en af de udtagne :-) Der er kun en måde at få erfaring på 24 timers løb på; nemlig ved at løbe dem. Ingen kan forberede sig på, hvordan kroppen reagerer på den anden side af 14 timer. Så lange træningspas er der ingen der laver - jo, måske DUUL :-D Jeg har løbet 3 x 24 timers løb. Det første var Viborg 24 timer i aug. 2007, hvor jeg helt bevidst stoppede, da jeg havde passeret 100 km, fordi det var kort tid efter 3 mdrs. rygproblemer. At jeg så nappede 20 km om formiddagen og kom op på 120 km, tæller ikke rigtigt. Mit næste løb var DM på Bornholm i maj 2008, hvor jeg løb 188,947 km og kval. mig til landsholdet. Det sidste var VM i Seoul i okt. 2008, hvor jeg fik problemer med knæ og ryg og måtte udgå i 4 timer, før jeg tog de sidste 2 timer af løbet på banen. Miserable 146 km... Så det er småt med erfaringen, men jeg har en ballast, ingen kan tage fra mig: en af verdens bedste ultraløbere tror på mig, og det kan ikke beskrives, hvor meget det betyder :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar