torsdag den 9. april 2009

Onsdagssnegle og torsdagsnadver

Hjemme igen efter 2 dages løb i Jylland. Endnu en dobbelt-marathon er i hus, og jeg er ikke længere misundelig på de 'udvalgte', der skal løbe i morgen :-D Det har været et par gode, hyggelige og lidt hårde dage. Servicen fra både Hjulbenet og DUUL var i top, da en nordsjællænder havde forvildet sig over sundet, og Klaus (arr.) havde aftalt med Lars Skaarup og hans kone Mie, at de skulle hente mig på Horsens station, så jeg kunne køre med dem til starten på Onsdagssnegle marathon. 2 kvinder, 21 mænd var klar, da starten gik lidt over 18. Efter en flot solskinsdag var det nu blevet småregn, og det forsatte desværre løbet ud. En ud- og hjemrute på ca. 14 km med et lille depot ude ved vendepunktet. Smart idé at vi fik ½ liters vandflaske med løbsnr. på, og den skulle så række til de 3 besøg. Det fungerede fint! Ved mål havde Michael Nielsen og familie parkeret autocamperen, slået halvtaget op og så var det et meget velfungerende depot med slik, kage, cola og vand. En del kom til at løbe hele løbet alene, men jeg var heldig og kom til at løbe næsten hele løbet i en lille gruppe. Først på turen med Kent Møller, der fortalte om Spartathlon. Senere blev vi en lille 5 mands gruppe, hvor især Michael N. og Søren Skytte gjorde deres bedste for at psyke mig ;-) Munden står ikke stille på de to, når der løbes :-D Vi løb et roligt tempo som planlagt, da vi alle skulle løbe igen torsdag - og nogle også fredag! Vi brugte god tid i depoterne, og som planlagt før jeg tog afsted, fik jeg en tid på ca. 4 timer; helt præcist 4.01.01. Tor Rønnow deltog , så her er et link til hans billeder på Dourun: http://dourun.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32045 Efter løbet var der lige tid til en hurtig omklædning, før turen gik mod Århus med Kent og Søren. Kent og hans kone Majbritt havde tilbudt mig overnatning :-) Lidt hurtig natmad og endnu en snak om Spartathlon. Faktisk tror jeg nok, at jeg kom til at love at deltage i 2010 :-l Kl. 00.30 var det sengetid. Lidt urolig søvn; der er nu ikke noget som ens egen seng! Op kl. 7.30; morgenmad med Kent + familie, Michael N. + familie (de havde overnattet i camperen udenfor Kent´s hus) og Søren. Så et hyggeligt morgenmåltid før vi kørte ud til starten ved Hasle Bakker til Skærtorsdags-nadver-marathon. Puha - det blev en hård dag på bakkerne! 3 menneskeskabte jordhøje; den ene værre end den anden. For at det skulle passe km.mæssigt skulle vi starte 1,4 km ude på ruten - efter den første høj. Gudskelov for det var rigeligt at skulle over 23 høje på én dag!!! Vejret var klaret op, men benene var ikke helt kommet sig efter strabadserne, der var sluttet kun 12 timer tidl. :-( Men igen var jeg heldig at komme til at løbe med en gruppe hele turen, og det gør altså tingene noget nemmere, når man kæmper både fysisk og mentalt. Jeg var nu aldrig i tvivl om, at jeg ville gennemføre, men for pokker hvor skulle man tage sig sammen, før man skulle op af endnu en bakke, også selv om man var nede og gå! Vi har ikke fået den endelige resultatliste på nuværende tidspunkt, men sværhedsgraden er vist klar for alle, når jeg fortæller, at løbet blev vundet af en 'kylling' (dvs. en, der ikke havde løbet af onsdagen ;-) ) i ca. 3.15, og nr. 2 var næsten ½ time efter! Mere end halvdelen af løbet løb jeg sammen med Kim Smitt og Stephan Carstensen. Vi sluttede i 4.52. Mit hidtil langsomste marathon :-) Tor har igen lagt billeder ind på Dourun: http://dourun.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32065 Fantastisk at han altid har overskud til at tage billeder - og vores andres held :-) Kim og jeg nøjes med en dobbelt, men Stephan står klar igen i morgen i Aalborg. Stor respekt for de løbere, der giver sig i kast med løbet i morgen, for dagens tur var hård for alle!!! En lang tur hjem med et forsinket tog - det er jo DSB! Nu skal benene bare op, og jeg skal se sidste afsnit af 'Ringenes herre'. 3 lette dage venter nu, før mandagen byder på endnu en marathon - Rudersdal Marathon. Sidste lange tur inden VM :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar