tirsdag den 15. juni 2010

Cyklen

Jeg har haft endnu en tur uden at mærke det mindste fra knæet, så mon ikke det er et overstået kapitel? Jeg venter stadig på grønt lys for fuld træning... Cyklingen har ændret status fra alternativ træning til supplerende træning, og selv om det indebærer præcis det samme træningsmæssigt, så har det stor betydning mentalt, om det hedder det ene eller det andet - ihvertfald når man er mig. Så længe jeg må køre på min citybike, anser jeg det som en kombination af konditions- og styrketræning, når jeg tramper min mange kg tunge cykel op af de værste bakker! Så føles det i det mindste som om, der er fornuft i at beholde cyklen - lige indtil der bliver råd til en lækker letvægtsracer i fremtiden ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt
    Hvis du har brug for en stabil og holdbar cykel til det daglige transportbehov, så er en citybike klart at foretrække. De fås i lettere udgaver. Jeg har selv en citybike fra Nishiki, som nok er tungere end min racer, men som jeg kører ca. 10.000 km om året. Men - jo lettere, jo hurtigere slider man den ned.

    En letvægtsracer kræver betydeligt mere vedligehold, den er mere ustabil og slides hurtigere. Jeg bruger den mellem Hillerød/Birkerød og Hillerød/København i arbejdsmæssige sammenhænge en del her om sommeren, men det slider lidt for meget. Den ER jo lidt som en fuldblodshest.
    Sagt af en inkarneret langturscyklist gennem mange år

    Mange hilsner
    Helle

    SvarSlet
  2. Tusind tak for rådet Helle. Pt. kører jeg på en Kildemoes med 7 gear, og den kører upåklageligt, så måske skal jeg ikke være så utilfreds. Behovet er størst, når jeg cykler hjem efter nattevagt og bare har lyst til at se min seng!
    Desuden har jeg bemærket, at der ofte sidder folk med racer og lapper den i skovkanten, og det er jo en knapt så tiltalende tanke kl.07.30 :-]

    SvarSlet