onsdag den 9. juni 2010

Ny testtur

Efter søndagens mislykkede testtur var det med nogen usikkerhed, at jeg tog en ny tur i dag. I går havde jeg lidt ondt over knæet og i knæhasen, så jeg nøjedes med cyklingen. Nå, men i dag kom løbeskoene på igen, og det gik over al forventning. Der var intet at mærke, da jeg begyndte, og stille og roligt voksede optimismen. Ved 8 og 13 km mærkede jeg lidt over knæet, men begge gange forsvandt det efter 5 min. Når man får ondt under løb, skal man være meget opmærksom på, om man ændrer løbestil for at aflaste det skadede område! Begynder man at ligge vægten over på det andet ben? Halter man lidt? Kompenserer man for at skåne skaden? Jeg gjorde ingen af delene, og derfor forsatte jeg. 15,3 km og dermed er første længere løbetur i hus :-) Denne uge er afsat til restitutionstræning, men fra næste uge begynder træningen mod 24H i sept., så jeg krydser fingre for, at jeg har mærket det sidste til knæets klager over GUCR. .

1 kommentar:

  1. Godt at høre og godt for dig! :-) Det er en svær kombination med en overbelastningsskade og utålmodighed. Man vil SÅ gerne derud igen og forfølge målene, eller bare komme ud og løbe i skoven eller i naturen.
    Gode ben (eller knæ) til dig.
    Hilsener
    Katrine

    SvarSlet