søndag den 6. juni 2010

Ud med tudekiksene!

Knæet er i bedring, sådan i al almindelighed, men jeg kan stadig ikke løbe! Jeg foretog en testtur i morges, men jeg måtte stoppe efter 200 meter pga. jag i knæet. Nu har jeg brugt en uge på at jamre over, at jeg ikke kan løbe, men det får mig jo ikke ligefrem i storform. Jeg er supergod til at anbefale andre alternative træningsformer, når de er skadet, men gælder det mig selv? Neeej... Jeg kan ærgre mig nok så meget over, at jeg ikke valgte at stole på min egen vurdering af skadens omfang under GUCR og trak mig ud af løbet. Det tog er kørt, og nu er der ikke andet at gøre end at få det bedste ud af situationen og forsøge at genopbygge formen på anden vis, indtil knæet kan klare løbebelastningen igen. Trods det gode vejr tog jeg i træningscentret for at bestige crosstraineren af samme model som billedet. Jeg har før brugt crosstrainer med rigtig god effekt, og det er den maskine, der kommer tættest på løbets bevægelser. Med en god belastning kan man sagtens få pulsen op og sved på panden. Jeg havde planlagt 1 time, men jeg måtte stoppe efter 50 min, fordi det gjorde for ondt under fødderne pga. friktionen mellem sko og strømper. Jeg kan åbenbart ikke bruge mine Falke strømper i skoene. Er der nogen, der har oplevet samme problem? Indendørs træning er kedeligt (gaaab), men der er ingen vej udenom. Det og cyklingen på arbejde skal nok holde formen ved lige, til jeg kan snørre skoene igen. .

4 kommentarer:

  1. Kæreste May-Britt!!! Nu får du af samme skuffe som jeg fik af dig - og det var den bedste opmuntring jeg nogen sinde har fået: Knæskader er noget hø, men der ikke noget at gøre ud over at give den tid det tager. Hvis du vil i gang med at løbe igen er du nødt til at være tålmodig! Godt du ikke trak dig fra GUCR, for så havde du haft både en knæskade og en skuffelse. Nu har du en knæskade men den kan helbredes. TÅLMODIGHED!!

    Op på hesten igen med den åndssvage indendørs træning, bvadr, men den er det eneste valg. Du kan aqua-jogge, det er heller ikke så morsomt, men kan også få kroppen rørt.

    Min fødder fik en underlig fornemmelse af crosstræneren,ligesom myrer eller som når de har sovet. Ved ikke hvorfor.

    Tålmodighed og din enorme erfaring vil få dig tilbage til løb - når tiden er den rette. Tålmodighed og beherskelse er en dyd har jeg dyrkøbt lært - men i dag løb jeg for første gang i næsten to måneder 11 km. Så jeg er på vej igen og det kommer du jo også!!

    SvarSlet
  2. Skal det forståes at du hellere ville have undgået knæ-problemet og udgået af GUCR end at have gennemført det?

    SvarSlet
  3. Du får lige lidt mere fra Finland:

    "A handful of patience is worth more than a bushel of brains".

    "Our patience will achieve more than our force".

    Kh og tanker!

    SvarSlet
  4. @ Kirsten: Tak for opmuntringen :-) Tænk hvis det var lige så nemt at motivere sig selv som andre!
    Jeg forsætter med crosstrainer, for jeg synes, den er den bedste erstatning for løb, men jeg skal have fundet en løsning på sko/strømpe-problemet. Det er 3½ år siden, jeg sidst brugte crosstrainer, så jeg kan ikke huske, hvilke strømper jeg brugte, men det var ikke Falke. Jeg må bare forsøge mig frem.

    @ Frederik: det er et af den slags spørgsmål, der aldrig bliver besvaret. Jeg overvejede meget kraftigt at trække mig, men på den anden side så ved jeg også, at mit kampinstinkt er så stærkt, at så længe jeg kan gå, forsætter jeg.
    Men koster det mig en længerevarende skadesperiode, så synes jeg, det er en meget høj pris at betale. Løb er en daglig glæde, og for en amatør bør man overveje, om det er prisen værd. Lige nu krydser jeg fingre for, at det kun er kortvarigt, især da jeg nu kan gå uden smerter. Så er der forhåbentligt ikke så langt til løb...

    SvarSlet