fredag den 25. juni 2010

Studenternes Dag

I dag er en af de festlige sommerdage. Studenterne fylder godt i gadebilledet med deres flag- og ballonfyldte lastbiler, mens de glædestrålende råber og vinker. Det er bare så livsbekræftende, og hvor det smitter :-) De er velsignet med et forrygende sommervejr, og der kommer ikke et ord over mine læber om, at det er lige lovlig varmt at løbe. Jeg nyder det i fulde drag! I går var jeg rundt om Furesøen, og ved Furesøbad og Frederiksdal var der fyldt med solskinshungrende mennesker. De 27 km sad lidt i lårene, så jeg havde egentligt kun regnet med at løbe 5-6 km i aften. Specielt fordi min krop altid er træt efter 4 nattevagt med for lidt søvn om dagen. Men det er bare så herligt vejr, og så snart jeg kom afsted forsvandt den ømme fornemmelse. Vupti - så stod der 14 km på uret.

4 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,
    Dejlig med god træning! Mht GUCR så forstår jeg godt oplevelsen rumsterer indeni dig, og du har overhovedet ikke skrevet for meget om det :)
    Jeg ved godt det med sko er meget individuelt. Men nu spørger jeg dig alligevel. Tror du Lunar Glide ville egne sig til et strandløb? Jeg var inde og prøve et par i dag. Jeg er glad for mine Mizuno, men hælen er hul i midten, så jeg er lidt nervøs for om der vil sætte sig sten fast konstant.
    Kan jo forstå Lunar Glide har en anderledes form for støtte og teknologi/teori...men kan jeg mon stole på det?

    God weekend og træning
    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina
    Jeg har aldrig løbet standløb (jeg går ud fra, at vi taler om North Sea Beach?), så jeg kan desværre ikke hjælpe dig :-(
    Det er irriterende med sten under skone. Det sker også med Nike Air Structure triax, som er min primære sko.

    SvarSlet
  3. Hej May-Britt,
    Tak for dit svar. Nej det er også vanskeligt at råde andre med sko, det ved jeg godt. - og jo det er til North Sea Beach i morgen.
    Men jeg har købt dem, dog efter en tur på løbebåndet. Jeg pronerer næsten ikke mere, og skoene virker behagelige. Synes Nike er så ukomplicerede og dejlige at have på med det samme.
    Så nu må vi se :) (jeg har iøvrigt også Structure triax men de er slidt op og mere mudder end stof)
    Kh Karina

    SvarSlet
  4. Karina - jeg vil bare tilføje, at jeg løber i Lunar Glide og aldrig har haft bedre løbesko end dem. De er simpelthen fantastiske, lækre og bløde og sad perfekt fra første sekund. Jeg er sikker på, at du kan løbe i sand med dem. Jeg sværger til Nike.

    Og May-Britt - det er dejligt, at du blogger videre. Skønt at følge dig i dine beretninger. Rigtig god løbesommer i varmen.

    Hilsener

    Henriette

    SvarSlet