tirsdag den 8. juni 2010

Man skal aldrig sige aldrig...

Ankomst til depot. Foto: Grand Union Canal Man. Det tager lang tid at bearbejde de mange indtryk fra GUCR, og jeg har lært mange ting, som jeg kan bruge under fremtidige ultraløb. Det er underligt, som tingene ændrer sig, når tankerne falder på plads. Fra at sige 'never again' er jeg ved at svinge over til 'måske med tiden'. Det kunne da være fedt at stille op med den viden, jeg har nu, og se om jeg kan gøre det bedre. Christian Hottas, der har deltaget og fuldført 5 gange, har opfordret mig til at overveje Thames Ring 250 miles i juni 2011. 400 km på max. 100 timer!! Så er man jo nærmest selvskreven til psykiatrisk behandling!! (Bare mellem os Christian så står jeg på mailinglisten hos Dick ;-) ) I 2009 startede 35 løbere, og 12 fuldførte! Hvis nogen skulle føle sig fristet, så består løbet af 100 miles langs Thames (70 miles i begyndelsen og 30 miles i slutningen af løbet) + 100 miles langs Grand Union Canal (modsat retning af GUCR) + 50 miles langs Oxford Canal. Men jeg har jo lovet at løbe EM/VM i Schweiz næste år, hvis jeg bliver udtaget til landsholdet, så det må blive ved drømmen, ihvertfald i 2011. Men måske i 2013 hvis Dick arr. igen... Nogle har måske tænkt, hvordan broerne er afmærket langs GUC? Her er et billede af et alm. skilt. De er ikke store, men nemme nok at se, så det er intet problem at følge dem. Tilbage til virkeligheden! DSB har påbegyndt et omfattende renovationsarbejde på toglinien til arbejde, så der kører ingen tog før d. 26.sept!! Jeg 'takker' DSB for støtten til min træning, da det betyder, at ligegyldigt hvordan vejret opfører sig, og om jeg trænger til en hviledag, så er der ingen vej udenom: jeg skal cykle på arbejde. Alternativet er togbus, der vil fordoble transporttiden. Det får mig igen til at overveje en racercykel, for det er godt nok tungt at cykle over bakkerne i Holte på en citybike :-] Men jeg har lige betalt startgebyr + flybillet til Schweiz, så økonomien rækker ikke pt. Pokkers at jeg ikke kan lægge på hjul af de unge, fitte fyre, der suser afsted mod Hillerød, når jeg skal hjem om morgenen ;-) .

2 kommentarer:

  1. Det er den rette fighterånd!! Op i sadlen igen!

    Kan man godt bare lige aflyse al togtrafik i flere måneder??!!?? Det lyder lidt groft, men selvfølgelig meget godt for træningen.... Håber at den danske sommer bliver med godt vejr!

    Og en racercykel er vist et must - og en dejlig ting at have, kan anbefales!

    SvarSlet
  2. Ja, det kan man åbenbart godt. Sporene skal udskiftes pga. slidtage, og alternativet er mange forsinkelser om vinterne, så vi må vist bare tage det med godt humør :-]

    Jeg håber, at jeg en dag får råd til en racercykel, men når man ikke har teknisk snilde må man betale i dyre domme hos den lokale cykelpusher i stedet for at samle den selv, og så koster det jo kassen. Måske jeg skal begynde at spille Lotto???

    Hvordan går det med din træning? Har du fundet et halvmarathon i efteråret?

    SvarSlet