torsdag den 17. juni 2010

Trist...

"XXX har stået til start på en ultra med et par pinex i maven, men længere vil jeg næppe gå. Så jeg er lidt rystet over at konstatere at der faktisk hældes meget recept udskrevet medicin ned på Galløkken i disse dage - det sætter præstationerne i et andet perspektiv..........." Det er et trist statement at læse på Facebook! Galløkken (Bornholm) er stedet, hvor der i disse dage løbes 6 dages løb. Jeg går og er småirriteret og kort for hovedet i disse dage, og det har folk, der slet ikke har fortjent det, fået at mærke :-( Det mærkelige er, at jeg ikke har nogen grund til at være det! Måske det bare er en ophobning af den sidste måneds begivenheder, der ikke er blevet ordentligt bearbejdet: min datters flytning, min stedmors død efter et længere cancer-forløb, min fars afmagt, GUCR, bekymringerne omkring knæet. Nu, hvor det hele er faldet på plads, kommer reaktionen. Men ærligt talt - hvem gider være trist og dum, når solen skinner, knæet virker, og der er skildpaddeis i fryseren???

4 kommentarer:

  1. Trist at rette generelle anklager i sådan en alvorlig sag....

    SvarSlet
  2. Personen har valgt at slette sin kommentar på FB, så jeg vælger at ændre navnet til XXX.

    Jeg er imidlertid ikke i tvivl om, at det finder sted, så derfor lader jeg indlægget stå. Det er en meget kedelig udvikling i det danske ultramiljø.

    SvarSlet
  3. May-Britt,

    Jeg vil lige sige at hvis det er stærke smerte-stillende der er taler om her, så tror jeg IKKE de ville være en fordel for løberen XXX. For det første gør de men meget træt og for det næste er det farligt for løberen at gemme smerten i denne grad i lang tid. Og hvis XXX er skadet, så bliver det hurtigt mere alvorligt. Hvis det var en 5km, så måske ville de hjælper men ikke i så langt et løb. Men udover det er det selvfølgelig uretfærdigt til alle andre løbere.

    SvarSlet
  4. Hej Tracy

    Jeg ved ikke hvilke præparater, der er tale om i dette tilfælde, men mit bud er, at det er tbl. Brufen, som kan fåes i håndkøb på 200 mg, men kræver recept i højere dosis.

    Vi er helt enige om, at det er tåbeligt at løbe på smertestillende!! Spørg enhver langtidsskadet løber om det morsomme i at måtte lade løbeskoene stå i entréen!

    Jeg er normalt ikke glad for anonyme indlæg, fordi jeg mener, man skal stå ved sine holdninger, men hvis personen læser indlægget, vil jeg se gennem fingre med det, hvis der kommer oplysninger om, hvad vi taler om.

    XXX deltager ikke i løbet, men opholder sig meget i depotområdet gennem hele løbet.

    SvarSlet