søndag den 11. april 2010

Som en hest, der vil på engen

Uhh det kribler for at løbe de lange ture på 30-40 km, men jeg retter mig efter Jespers råd og begrænser turenes længde. Det er svært at tøjle sig selv, når motivationen endelig har indfundet sig, og målet rykker nær med stormskridt. Men hvis jeg ikke tager dette i opløbet, bliver der ikke noget mål at løbe efter!! Så er det godt, at der står en i baggrunden og siger tingene, som de er - også selv om det ikke lige er det, man helst vil høre. Så selv om ryggen føles bedre i dag, blev det kun til 20 km. Dejligt forårsvejr med en mildere vind end i går, så jeg havde for meget tøj på. Det er lidt svært at klæde sig rigtigt i denne overgangsperiode. Jeg læser flere steder, at jeg ikke er den eneste, der stadig løber med handsker. Jeg hader at fryse om hænderne! Men hele handsker er ofte for varme på denne årstid, så de ryger af og på. Rigtigt irriternede! For et års tid siden faldt jeg over et par cykelhandsker uden fingre, og jeg tænkte, det var da værd at prøve. De er geniale, siger jeg bare. Der er en let forstærkning af stof (endelig ikke med gel) i hånden, men det mærker man slet ikke. De hedder vist basic handsker og koster omkring 130 kr. Jeg så nogle af mærket GribGrab i min lokale Intersport, men de forhandles formodentligt også i alle cykelbutikker. Af udstyr, jeg mangler, står en Ipod stadig øverst på ønskelisten. Hvis jeg køber den hos Apple på nettet, kan jeg få den i rød, og jeg kan få indgraveret mit mantra 'Pain is inevitable. Suffering is optional'. Smerte er uundgåeligt. At lide er valgfrit - det er dét, ultraløb handler om :-) Men den må blive på ønskelisten lidt endnu. Afregningen fra den tidl. lejlighed er kommet. 5000 kr. Så bliver der ikke råd til en Ipod før GUCR... .

2 kommentarer:

  1. Ja det er godt når der står en bagved og siger stop og man er jo nødt til at lære at høre efter for det bliver gjort i en god mening. Tak til dig!

    Det er en mærkelig årstid, sol med isnende vind som kræver tøj som man så med stort besvær hiver af under løbeturen og må binde rundt om kroppen - lige til ondt i halsen.

    En Ipod.....Hvem der bare var lidt rigere....

    SvarSlet
  2. Ja, tænk hvis man vandt i Lotto ;-)

    SvarSlet