torsdag den 22. april 2010

Danmarkstrøjer

Jeg havde ellers besluttet, at nu har der været nok snak om tøj, men jeg har modtaget et spørgsmål fra Kim: "Lækkert tøj.. Jeg vil også have noget til min debut på halvmarathon Kan du ikke give lidt råd :) Kim" Da der muligvis er flere, der sidder med de samme tanker, kommer her lidt tips til, hvad man skal overveje ved køb af en trøje - altså når man spørger mig :-) Først vil jeg sige, at jeg synes, det er synd, at det ofte kun er til marathons, at der løbes i DK-trøjer. Jeg synes helt bestemt, at halvmarathons også kvalificerer til den ære, især dem der skal løbe Broløbet i juni. Den lette måde: Køb en færdiglavet singlet fra Puma eller Newline Den personlige måde: Design din egen trøje. Betal det ekstra det koster 1. gang og få den lavet, så du føler den er din og ikke ligner alle de andre. Du skal forhåbentligt bruge den flere gange. Gode råd (andre løbere må gerne supplere, hvis jeg glemmer noget): - Overvej om du vil løbe i singlet eller T-shirt. Hvis du har tendens til slidmærker, så vælg en T-shirt. - Køb den lidt stor, så du evt. kan have en trøje under på kolde dage. - Farve: Rød eller hvid? Forslag til design: - Navnetræk: Naturligvis! Det skal sidde i den ene side. Vælg farve til navnet - skal det være sort eller rødt/hvidt, alt efter trøjens farve - Dannebrog: Også et MUST! I modsatte side. - Bagsiden: DANMARK, trykt i rød på hvid trøje eller hvid trykt på rød trøje. Det kan selvfølgelig også trykkes i sort. Det er helt sikkert muligt at få lavet sin personlige trøje flere steder, men af navn kender jeg kun SSport, der laver til enkeltpersoner. Kender du andre steder, er du velkommen til at skrive det i et svar. SSport tager 25 kr. pr. tryk, så med navn, flag og DANMARK bliver det 75 kr. Så er der trøjen: SSport trykker på din egen trøje, hvis du fremsender den, men jeg synes, at køber man trykket hos dem, køber man også trøjen. De har to kvaliteter: Event modellen, der er lavet af 100% polyester Team Athlon, der er lavet af 89% polyester og 11% elastane Nok snak om tøj! Men spørg endelig... I aften lyder træningen på intervaller med Jesper. Jeg har ikke løbet intervaller i flere uger. Jeg er rigtig god til at finde undskyldninger for at undgå det :-/ De sidste par uger har undskyldningen dog været reel nok. Intervaller med ondt over lænden duer bare ikke. Men heldigvis er ryggen i orden igen, så jeg må i gang. Jeg må jo ofre mig lidt for at få Jesper i gang med WR-træningen igen :-D .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar