fredag den 2. april 2010

8 uger tilbage

Om 8 uger er der afrejse til Birmingham. Kun 8 uger!!! En let stemning af panik breder sig, da træningen jo nærmest er gået som en grammofonplade fuld af ridser :-/ Med kun 6 ugers træning tilbage er der kun én ting at gøre: at ofre hurtigheden på mængdetræningens alter. Det er vigtigere at få km i benene. Det betyder, at jeg ikke løber efter en god tid i Hamburg. Der er ikke tid til den nødvendige nedtrapning, som en hurtig tid kræver - ihvertfald for mit vedkommende. Tiden bliver vel omkring 4 timer. Der skal også være tid til styrketræningen. Hvis ryggen ikke holder, er det sådan set ligegyldigt, hvor stærke benene er... Dagens program: 45 min. styrketræning samt 15,2 km løb. Desuden har jeg været hos Helle, hvor der blev prøvet rygsække, hevet og justeret. Den rygsæk, der sidder bedst, er desværre også den tungeste (650 gr.), men nu tager jeg nogle ture med den, og så må jeg se, om beslutningen holder. Det er faktisk den rygsæk, jeg har haft længst, og jeg har flere gange løbet til arbejde med den, men der er jo en lille bitte distanceforskel på ca. 218 km... I aften skal der slappes af med en tur i bio. Jeg er vild med Matt Damon, så vi skal se hans nye film 'Green Zone'. Anmeldelse følger naturligvis :-) .

3 kommentarer:

  1. Tak for dit råd omkring program, jeg er godt klar over at der kan være en snert af at gå for hurtigt frem. Jeg vil jo bare så gerne og det er svært at være tålmodig.

    Og som du skriver om din priotering ang km frem for tid - så har jeg nok styret for meget frem mod både at overholde programmets tider og distancer, samt med djævlens vold og magt at løbe hele vejen og ikke at gå så meget som en meter!

    Ja jeg har kun en måned tilbage....Og vil sætte tempo ned, gå lidt hvis det er tiltrængt, løbe en ekstra restitutionstur om søndagen efter langt løb og måske sætte distancer lidt ned. Hvad er vigtigst, distancen på den enkelte langtur eller den samlede ugedistance?

    Håber du finder en løsning til en rygsæk, det må være meget besværligt at løbe med noget på ryggen i det hele taget.

    Nyd din bio-tur og glæder mig til anmeldelse.

    SvarSlet
  2. Rolig nu der er masse af tid. Og det er jo kun sølle 233 km ;-))

    kent

    SvarSlet
  3. @ Kirsten: Når du har løbet din tur på 20 km i weekenden, behøver du efter min mening ikke flere ture over 10-12 km før løbet.
    Løb i stedet for tempoture. De øger også din udholdenhed.

    Det er vigtigt at du er skadesfri og fuldt restitueret, når du står ved starten. Tunge ben er et tegn på mangelfuld restitution. Ingen intervaller i ugen med konkurrence.

    Mit bedste råd er at lytte til kroppen. Hvis du føler dig tung, træt og uoplagt, kan en ekstra hviledag være godt givet ud.

    ---------------------------------------------

    Er der en, der vil minde mig om at give igen på Kents kvikke bemærkning efter GUCR? ;-)

    SvarSlet