mandag den 12. april 2010

Mens vi venter på bøgen

Det varer ikke mange dage, før bøgen springer ud, men i Birkerød er vi altid lidt sent på den. I mellemtiden kan vi nyde synet af de smukke japanske kirsebærtræer, der allerede blomstrer. Det er næsten ikke til at forstå, at for bare en måned siden lå her stadig masser af sne. I dag er det imidlertid forår. Rigtigt forår! Solen skinner, og luften er mild. Det er gået så stærkt, at kommunes folk ikke kan følge med, hvis man skal tro nedenstående billede, der er taget ved Sjælsø på Rudersdalruten. Jeg nyder at løbe for tiden, og jeg har næsten ondt af dem, der kun skal løbe 5 km. Igen i dag løb jeg 20 km i den smukke natur, der omkranser min by. Sådanne dage er det let at være løber. Sådanne dage er det en gave at være løber. Til sidst en hyldest til Jonas Buud. Han er Sveriges suverænt bedste ultraløber pt. Han vandt weekendens terrænløb 'TEC 100 miles' i tiden 12.32.03, hvilket er nordisk rekord og bare 45 min. langsommere end verdensrekorden på flad vej! 161 km i 4.45/km. Det er jo vildt!!! Jonas Buud har også den svenske rekord på 100 km i tiden 6.41.49. Til sammenligning ligger de bedste danske herrer lige under 8 timer. Den danske rekord er på 6.58.31 og tilhører Jesper :-) På en meget flot 3. og 4. plads kom de to danske deltagere Mikkel Gormsen og Jesper Halvorsen. Et stort tillykke til begge to. .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar