tirsdag den 27. april 2010

Den mere cool version

Jeg ville forfærdelig gerne skrive en lidt nøgtern beskrivelse af turen, men jeg må nok erkende, at 'køligt overblik' er ikke to ord, der hører hjemme i min ordbog i disse dage :-) Før jeg bliver cool, vil jeg lige benytte lejligheden til at takke alle, der har sendt gode ønsker før løbet og lykønskninger efter løbet. En kæmpe tak til de danske tilskuere, der gjorde oplevelsen næsten surrealistisk. Nogle af jer læser bloggen,og i skal bare vide, at det er som at have en 12. mand på banen! Nå, nu lyder jeg som Dronningen, så jeg må hellere gå over til historien om hele turen... Jeg havde, som tidl. skrevet, tilmeldt mig en bustur med Kim Smitt fra DUUL. Transport fra Kolding/retur + 2 hotelovernatninger = 1030 kr. Man er vel lidt jyde efterhånden, så jeg slog til, da jeg hørte om det gode tilbud ;-) Op kl. 06 lørdag morgen GAAAAB. Mødte Claus, som jeg ikke kendte på forhånd, på Kolding station, og vi fulgtes ud til opsamlingsstedet i industrikvarteret. Vi havde ikke fået nogen deltagerliste, så jeg vidste ikke, om jeg kendte flere deltagere udover Kim og Søren Skytte, men der var sørme nogle flere løbevenner. Gutterne fra Pinen & Plagen på Mors (jeg må snart se at få løbet på den lille ø i det nordlige DK), Stephan Grabow og Jens Palm. Mens vi kørte mod Hamburg, blev der løbet ultraløb i Albertslund og på Bornholm, og via Kent Møller, der sad hjemme i Århus, fik vi sms med de løbende resultater. Linket fra Bornholm virkede åbenbart ikke, men der var såmænd også spændning nok i løbet fra Albertslund! Kenneth Munks rekordforsøg blev ivrigt fulgt, og der blev regnet km.tider på livet løs. Jespers internetforbindelse var røget den pågældende formiddag, så når jeg modtog besked fra Kent, måtte jeg videresende til Jesper, der naturligvis fulgte med i, om hans rekord stod eller faldt. Og den faldt med knap 1 min. Undervejs satte Kenneth dansk rekord på 6 timers løb. Et rekordforsøg, der på forhånd var adviseret DAF, som derfor havde sendt ekstra tidtager og opmåler ud, så alt gik korrekt for sig. Kæmpe tillykke til Kenneth. Med hans og Peter Paldans resultater har vi endelig fået et par løbere, der kan være med i den sjove ende af tabellen ved mesterskaber. Jeg håber, de begge stiller op til VM på 100 km i november. Vi nåede at få resultatet, inden vi ankom til løbsmesssen, hvor vi kunne afhente startnr. På messen løb jeg på Michael 'Hjulbenet' Nielsen, Anders Pedersen fra Kbh og Jesper Elfving. Det er altid lidt morsomt at løbe på kendte ansigter i udlandet, selv om Hamburg jo nærmest var halvt dansk i denne weekend. Videre ud til hotellet, som lå 10 min. gang fra startområdet. Simpelthen perfekt! Bad/toilet på gangen, men det var intet problem. Jeg kom til at dele værelse med Charlotte, der deltog med en gruppe fra Hammel, så hende så vi ikke så meget til, og Hanne, der er klubløs og selv havde trænet sig op til sin marathondebut. Lørdag aften var til egen diposition, så Hanne og jeg gik ud og spiste sammen. Hun virkede meget afklaret om sin debut, så der var ikke mange gode råd at komme med under middagen, der blev spist i den lune aften på en fortovsrestaurent. Åh hvor jeg glæder mig, til vi kan gøre det herhjemme! Jeg var faktisk mæt efter den indtagne pastaret, men så kom vi lige forbi en iscafé, og så kan det jo være svært at sige nej til 4 kugler, masser af flødeskum og krokantstykker på toppen. Hvad gør man ikke for at få lidt ekstra kulhydrater indenbords? :-D Hjem til hotellet. Tidligt i seng, og jeg sov som en sten hele natten! Jeg var frisk som en havørn kl. 06, spiste morgenmad og gjorde de sidste forberedelser. Det var ikke så varmt om morgenen. 8-9 gr. vil jeg tro, men der var varslet 20 gr. til frokost, så jeg valgte at løbe i korte tights og singlet med en undertrøje uden ærmer under. Det blæste lidt, så det var køligt, indtil starten gik, men derefter var det den perfekte påklædning for mig på dagen. Ruten er lukket for trafik, og det virkede som om, at byen tænkte: OK, nu har de spærret byen af, så lad os gå ud og se på løberne. Der var mange tilskuere! Nogle steder var det et inferno af larm at løbe i, så mens jeg sugede stemningen til mig fra disse steder, nød jeg også de mere rolige steder, hvor ørerne fik lov at hvile sig lidt. Opbakningen kan simpelthen ikke beskrives! De råbte, klappede og heppede. Danskere og tyskere i en skøn blandning. Man løber med navn på startnr., så jeg oplevede mange gange, at mit navn blev råbt med opmuntrende ord. Der var danske flag overalt. Danske løbetrøjer overalt. Undervejs fik jeg bl.a. hilst på Vagn Kirkelund, der skal løbe VM i 24 timers løb i maj. Som i ved, løber jeg meget ofte med musik, men jeg havde naturligvis valgt at lade min mp3 blive på hotellet. Man skal ikke snyde sig selv for den oplevelse, tilskuerne giver én. Mit løb beskrev jeg i går, så det vil jeg ikke gå ind på igen. Indlægget bliver vist i forvejen alt for langt! Min off. placering blev nr. 1421 ud af 14.168 fuldførende og nr. 75 ud af 2.939 fuldførende kvinder. Jeg mener, at vi startede ca. 15.200, så omkring 1.000 er udgået undervejs. Da jeg kom i mål, mødte jeg Jakob Dirksen fra Falster. Han har taget et billede af en meget glad PR-dansker, som kommer på bloggen, når det ligger i min mailboks. Efter udlevering af diplom gik jeg tilbage på hotellet for at få et bad, og stille og roligt dukkede de andre løbere op. Vejret var perfekt, så der blev drukket sejrsøl ude i solen. Om aftenen havde Kim bestilt bord på en restaurent, så vi kunne hygge os sammen. Perfekt afslutning på dagen. Nogle var trætte (mig!) og gik hjem i seng efter middagen, mens andre forsatte ud i nattelivet. Hanne var kommet flot igennem sin debut i tiden 04.16.00, så der var glæde på det lille værelse :-) Hjemturen begyndte kl. 09 om mandagen. Bus til Kolding og toget hjem til Birkerød. Ankomst kl.17, så det var en lang dag, og det var ikke morsomt at skulle på arbejde om natten. Men man kan jo lidt ekstra, når man har haft en succesoplevelse. Tusind tak til Kim Smitt for en meget velarr. tur og tak til de øvrige deltagere på turen. Det var en fornøjelse at møde jer :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar