torsdag den 8. april 2010

Mulig sponsor?

Sponsorer til ultraløbere hænger ikke på træerne. Let´s face it: det er ikke en publikumsvenlig sport, og der er forholdsvis få udøvere. Jeg er ikke så vild med tanken om at skulle leve op til nogle bestemte forventninger, som en sponsor naturligt må have. Ingen sponsor = total uafhængighed. Men nu er jeg alligevel ved at ændre holdning. Jeg har i dag været til samtale hos en forhandler af løbetøj, og det var meget positivt. I næste uge skal jeg til en forevisning af deres kollektion, men det, jeg så i dag, var superlækker kvalitet, så hvis det er standarden, så håber jeg, vi kan få en god aftale for begge parter i stand. En ting er sikkert. Jeg løber kun i tøj, som jeg kan stå inde for og vil bruge med glæde! Man kan jo ikke få nok løbetøj i god kvalitet, og hvis jeg samtidigt får muligheden for at løbe for en lokal forhandler, er det i top :-) Mere om det i næste uge, hvis alt falder på plads... Nu skal tasken pakkes. Jesper venter til en fælles løbetur, lidt GUCR-taktiksnak samt en 'snigpremiere' på hans foredrag om WR2, som han skal ud og holde i det halve år, han er hjemme. Anmeldelse følger naturligvis ;-) .

11 kommentarer:

  1. Hvorfor bruger man egentlig sportsunderbukser?
    Har godt nok selv her i den finske vinter syntes at mine balder blev lidt afkølede når jeg løb i minus 17-19 grader, men har ikke rigtig vidst at der måske skulle special undertøj på.....Men også om sommeren?

    Noget helt andet: Har jo nu trænet i 9 mdr for at løbe mit halve marathon d. 8 Maj - og
    har også pænt holdt hvileuger osv.
    Synes at i den sidste tid at jeg er træt af det hele, hovedet gider ikke rigtigt løbe med, så er der hele tiden noget der gør lidt ondt - knæ, fodknogler, lænd..... Som om at kroppen ikke vil være med. Det kan da ikke være rigtigt at al det arbejde skal gå fløjten 4 uger inden debut? Det er helt fortvivlende og lige til at tude over!

    Pga sneen som stadig dækker skovruterne er jeg nødt til at løbe på asfalt og hele tiden stort set den samme dødssyge rute som jeg kan i søvne kun med distance som variation - det gør det heller ikke bedre...
    Har du nogle opmuntrende ord?????

    SvarSlet
  2. Lige et lille fif herfra...
    Jeg har selv været ude i næsten kun at kunne løbe den samme rute igen og igen her i vinter pga sne og is. Hvis du ikke allerede veksler retningen, så prøv at løbe ruten bagfra, det er utroligt hvilken forskel det gør, alt ser pludselig helt anderledes ud:0)

    Til May-Britt: Tusind tak for en fantastisk løbeblog, som jeg i et stykke tid har fulgt hver dag. Det er SÅ motiverende at læse om dit løb. Jeg tænker tit, at hvis du kan løbe så langt som du gør, burde jeg også snildt kunne løbe mine 10 - 20 km (selv om det ikke altid føles sådan). Nu har jeg meldt mig til mit første marathon til september - så håber jeg bare, at jeg når at blive klar.

    Mvh Heidi

    SvarSlet
  3. @ Kirsten: Trusser er ikke et must, men en smagssag. Nogle løber uden. Jeg kan bedst lide at løbe med :-)

    Desværre lyder dine symptomer lidt i retning af overtræning, men så tæt på målet lader vi os ikke gribe af panik! Kan du ikke sende mig en mail, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe?

    @Heidi: Tusind tak for de pæne ord :-)
    Skal du løbe i Odense eller Berlin? Glæd dig - det første marathon glemmer man aldrig! Der er længe til september, og vi går jo den gode tid i møde, så du skal nok nå at blive klar.

    SvarSlet
  4. Synes det lyder meget spændende med en evt sponsor-aftale, og hvis nogen skulle være en god repræsentant, JA SÅ ER DET DA DIG :-)
    Kan godt være at sporten ikke har den store publikums-interesse, men alligevel, så er interessen da stigende.........
    Jeg under dig kassevis af nyt løbetøj, og at kvaliteten skal være i TOP, ja det siger da sig selv, begge parter skal nok få noget godt ud af den aftale er jeg sikker på....

    kh/M
    ps
    Og så var der jo det med garage-salg af dit aflagte løbetøj ;-) Jeg ejer kun 1 eneste (rigtig)løbe jakke, og kunne godt bruge en nr 2 ;-)...... Hvilken vil du/andre læsere anbefale?

    SvarSlet
  5. Tak Mette. Lad os håbe, forhandleren mener det samme :-)

    Hvilken slags jakke mangler du? Er det til sommer eller vinterbrug?

    SvarSlet
  6. Hej igen... Det marathon jeg har meldt mig til er skovløberen i Hvalsø til september. Det er jo egentlig ikke lige et begynder marthon, men da min oprindelige plan om at løbe Kbh. marathon her i maj bare ikke holder, tænkte jeg at jeg måtte skynde mig at tilmelde mig et andet, så der ikke er nogen vej tilbage:o)Og hvorfor ikke starte med en meget stor udfordring?! Og så havde de bare en rigtig lækker medalje sidste år, som jeg helt vildt gerne vil eje - puh hvor bliver jeg skuffet hvis de har ændret den i år;o)Men du har ret, der er god tid til, så der er ingen undskyldning for ikke i hvert fald at forsøge. Mvh. Heidi

    SvarSlet
  7. Puha, sikken en debut! Jeg har løbet Skovløberen, og det er kuperet, men hvis du sørger for at træne bakker, bør det jo ikke give problemer. Det er et meget smukt løb, så glæd dig :-)

    SvarSlet
  8. Jeg søger også en sponsor. Jeg synes ikke helt, at mine udgifter til mit løberig er så billigt, som andre igen og igen taler om.
    Selv uden rejser til og fra løb, så bruger jeg mange penge.

    Og så har jeg cykling (landevej, MTB samt spinning) oven i.


    Heidi:
    Skovløberen lyder ond. Reskept, at du tør kaste dig over den som dit første løb.

    Da jeg læste "september" tænker jeg, som May-Britt, også på Odense og Berlin.


    Jeg har valgt mit første maraton efter, at der skal være flest muligt deltagere, tilskuere og flad rute. Med 42,195 km. foran mig, så skal jeg have alt den hjælp jeg kan få fra andre til at gennemføre dagen.

    SvarSlet
  9. Jeg må indrømme at jeg også er lidt bekymret, men så tænker jeg jo på at
    May-Britt skal løbe over 200 km. Så må jeg da også kunne træne mig op til et marathon:o) Jeg ville nu rigtig gerne have startet ud med Kbh marathon's flade rute, men har slet ikke kunne træne optimalt her i vinter. Heldigvis bor jeg i et område hvor det næsten er umuligt ikke at træne bakker. Her er mange virkelig gode ruter gennem flere kuperede skove og strand hvor jeg kan få en god gang "sand-træning". Har i dag løbet 21,6 km på en meget kuperet rute. Jeg er glad for at der er længe til september! Hvor langt vil i anbefale at man løber som den længste tur op til? De forskellige programmer er meget ueninge - alt fra 21 til 36 km. Hvad er jeres mening?
    KH Heidi

    SvarSlet
  10. Haha Heidi. Lad os nu se, om jeg kan løbe 233 km :-/
    Når du har gennemført Skovløberen, står du meget stærkt mentalt, for så ved du, at du kan gennemføre de fleste marathons :-)
    Jeg plejer at anbefale 32 km som længste tur. Så må du løbe de sidste 10 km på viljen!
    Turen skal ligge 3-4 uger før dit marathon

    SvarSlet
  11. Det har jeg stor tiltro til at du kan! "hvis du kan løbe 233 km kan jeg også løbe mine 42" - der ligger et stort pres på dine skuldre;o)
    Jeg finder et program der har de 32 km som længste tur. Tak for hjælpen:0)
    KH Heidi

    SvarSlet