fredag den 23. april 2010

Intervaller og Hamburg

I går aftes var der ingen nåde! Efter flere ugers 'trussel' om fælles intervaltræning blev der sat handling bag ordene. Fælledparken lagde stier til 2 x 2500 meter intervaller med 5 min. pause. Jeg troede først, det var en joke! 2500 meter!!! Jeg har ikke løbet længere intervaller end 1000 meter, som bliver løbet på ca.4.15/km. Men hr. Olsen jokede ikke, og med mig halsende efter gik det ud over stepperne blandt hundeluftere, fodboldspillere og andre løbere. 2500 meter i høj fart er nærmest en umulighed for mig, og mens Jesper var sød og vente på mig på 1. omgang (nok mest fordi jeg ikke kendte ruten), så blev der ikke taget det mindste hensyn på 2. omgang, hvor jeg blev sat med 1 min. Trods WR2 er manden altså stadig lidt skarp, selv om han siger noget andet ;-) Jesper må synes, jeg er håbløs til intervaller. "På det lange stykke er der rig mulighed for at fyre den af", men jeg løber stabilt tempo hele vejen. Om der så faldt en bombe ved siden af, ville jeg ikke kunne ændre mit tempo. Heri ligger nok forklaringen på hans stikken-af på 2.omgang. Nu er der måske nogle, der tænker: 'sikken en træner', men det har altid været forstået mellem Jesper og mig, at vi skal begge have noget ud af at træne sammen, og så må jeg finde mig i, at han ind imellem lige ligger en sprint ind, så det nærmest ser ud, som om jeg står stille. Når han har sprintet igennem, vender han altid om og løber tilbage og henter mig. Måske er det derfor, at jeg i dag ikke bliver generet af, at folk løber fra mig i begyndelsen af et løb. En del af dem kommer tilbage senere i løbet :-D Jeg kunne vinde titlen som Mrs. Stability for de to intervaller: 2,512 meter på 11.10,01 og 2,514 på 11.12,01. Bagefter er der snak om alt i øst og vest. Bl.a. var Hamburg Marathon oppe og vende. Hvad tid jeg havde tænkt mig at løbe? Planen var et roligt løb på ca.4 timer. Bare en god lang træningstur til et fantastisk løb. Nå, det synes Jesper ikke var en god idé! Fuld skrue lyder kontraordren! Ja ja, men når man ikke har løbet intervaller og tempoløb i en længere periode, er det altså ikke nemt at løbe hurtigt i 42 km... Han håber på en ny PR, men mon ikke tiden vil vise en tid midt imellem? Arr. er ihvertfald optimister på mine vegne, for jeg er blevet udstyret med startnr. F916, baseret på min PR. Vorherre bevares! Det var vist godt, vi trænede 'at blive sat' i går, for nu bliver der da rig mulighed til at prøve det af mange løbere :-/ Mens jeg er væk, finder 2 spændende løb sted i DK: Hammer Trail 50 miles på Bornholm, hvor jeg kender Jacob Green og Lars Friis fra Birkerød. Desværre har begge måtte melde fra pga. sygdom op til løbet. Nu må jeg heppe på det sidste medlem af BMTB (Birkerød Mountainbike) Anders Licht-Larsen. Så er der CPH ultramarathon 60 og 100 km i Albertslund, hvor Kenneth Munk har meldt ud, at han går efter Jespers danske rekord på 100 km. 6.58.31. En frisk udmelding, men han skal have forbedret sig en del, hvis han skal tage rekorden. I oktober 2009 løb Kenneth 82,421 km på 6 timer, hvilket vil sige, at han skal løbe de sidste 18 km på 58 min., hvis han løber op til sit hidtil bedste. Jeg synes, det er skønt, at der er løbere, der tør melde ud, at de løber efter en rekord, der bliver svær at slå. Ingen dansker har hidtil været bare i nærheden af Jespers rekord! Derudover kender jeg flere løbere på begge distancer. Nogle debutanter og nogle gamle rotter :-) Jeg ønsker alle løbere i Albertslund, på Bornholm og i Hamburg et rigtig godt løb. Masser af fart i skoene i jagten på en personlig rekord, for selv om vi forsigtige løbere aldrig melder ud, at vi går efter en ny PR, så inderst inde - hvis man rammer dagen... Løb er heldigvis fyldt med drømme :-) .

3 kommentarer:

  1. Vær glad for, at du ikke var en del af den træningsgruppe, jeg trænede med for nogle år siden. Der havde vi løbepas på 5X2000m og 4X2500m.
    Rigtig god tur til Hamburg. Det er mit absolutte yndlingsmarathon.
    KH Helle

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt
    Held og lykke i Hamburg!
    Vejret er vel OK?
    Jeg prøver så med de 60 i morgen!

    Erik,Rødovre

    SvarSlet
  3. Hej Erik
    Jeg har jo leveret pace under din træning i Tokkekøb Hegn, så jeg forventer, at du er i kanonform :-D
    Rigtig god tur i Albertslund!

    SvarSlet