mandag den 5. april 2010

De ungarske træer

Efter en meget diset og grå formiddag klarede det lidt op over middag. Pga. ryggen, der stadig ikke er helt ok, måtte det nødvendigvis blive en rolig tur. I begyndelsen gik det fint. Ud forbi Høvelte Kaserne, der ses på fotoet, som en hilsen til de danske soldater, der i dag er kommet hjem på påskeferie med 4 dages forsinkelse. Skandale er vist det eneste ord, der dækker den behandling af folk, vi sender i krig! Videre ud af Kongevejen mod Holte. Da jeg havde løbet 10 km, kom de første signaler fra ryggen, så jeg drejede øjeblikkeligt hjemad. Ind gennem den lille Frederikslund Skov, hvor jeg stødte på et skilt til 'De ungarske træer'. What? Dem har jeg aldrig hørt om, så jeg lavede en lille detour ned til træerne Det viser sig at være to træer, som de ungarske soldater, der var indkvarteret på Høvelte Kaserne under 2. verdenskrig, snittede i. De skulle bevogte jernbanen, der løber ved siden af, da den havde været udsat for sabotage. Heldigvis var de ikke så tyskervenlige, så de samarbejdede også med modstandsbevægelsen i Birkerød. Sådan kan man helt tilfældigt falde over et stykke Danmarkshistorie på en alm. løbetur. Er det ikke fantastisk? :-) Nå, tilbage på løbestien og hjem. Ryggen blev ikke værre, men jeg valgte at stoppe turen efter 16,2 km. Nu venter nogle rygøvelser på stuegulvet og kampen FCN - FCK. Statistikken for sæsonen 2009/10 siger 2 sejre til FCN. Så lad os da sige: Alle gode gange 3 ;-) .

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt
    Ja som man dog kan få en ekstra oplevelse på løbeturen, ikke så dårligt.
    Håber ryggen arter sig ordentligt og du snart er helt fit for fight igen.
    Løbehilsner Gitte

    SvarSlet