mandag den 4. juli 2011

Ugens opgave

Min gode ven og coach Jesper Olsen vender for en kort stund hjem fra Peru. World Run 2 er kortvarigt afbrudt, for at han kan deltage i sin fars begravelse.

Jesper og jeg havde allerede aftalt en tur rundt om Furesøen sammen, men nu er turen åbnet for alle. Jesper vil nemlig gerne lave et cannonball-marathon rundt om søen. Nu er der bare lige den lille hage ved sagen, at han jo ikke selv er i stand til at opmåle ruten pga. flyrejsen, så den hænger jeg på! Det gør nu ikke så meget, for jeg laver en gps-opmåling i forbindelse med tirsdagsturen, som jo så giver sig selv, men det er trods alt ikke helt let at ramme 21,1 km, når der er tale om en lang rundstrækning.

Der kommer flere detaljer senere, men det ligger fast, at der er tale om lørdag d. 9. juli kl. 15.00 fra Furesøbad i Farum, og det er 100% sikkert, at retningen er mod uret, når det er mig, der står for den ;-)

Det vil blive et cannonball i sin grundform: selvforplejning i form af væskebælte/taske, gels, vingummibamser osv. Hvis man kan nøjes med at indtage lidt vand efter 21,1 km, er der vandpost ved Furesøbad, når vi løber ud på 2. omgang.

Der er mulighed for omklædning og bad (koster vist 2 kr.),og man kan også tage badetøjet med, hvis man foretrækker at skylle sig af i søen efterfølgende. Søen har blåt flag.

Hvis ruten bliver 500 meter for lang, skal det tages med oprejst pande og uden kommentarer på Dourun. Ruten er meget afvekslende med kuperet skov (ca. 5 km), asfalt og alm. skovstier.

Vi løber i en samlet gruppe med km-tider på ca. 5:30-6:00/km. Det er ikke helt let at finde rundt, når vi kommer til Holte, men hvis man har god stedsans, er der selvfølgelig mulighed for at stikke af på 2. omgang.

Jesper har lovet at stå for diplomer.

Pris? Øøhh - det har han ikke nævnt noget om. Den oplysning følger, når jeg igen har kontakt med Peru, men mon ikke det er gratis?

Send mig en mail, hvis du er interesseret i at løbe med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar