fredag den 1. juli 2011

Beslutningen

Her er den foreløbige startliste til Ultrafestivalen i Skövde. Betegnelsen 'RM 24', som står ved løbere på både 24 timer og 48 timer, betyder, at de deltager i Riksmesterskabet på 24 timer, og for nogle er det dermed en del af deres 48 timers løb. Tag dog ikke fejl af dette, for sidste år blev Torill Fonn Hartikainen svensk mester med 209 km, selv om hun også var tilmeldt 48 timers løbet. Hun udgik af dette løb få timer efter, mesterskabsdelen var overstået. Så alle 48 timers løbere, der er tilmeldt RM, vil jeg forvente yder max på 24 timer og, når RM er fløjet af, løber med hvad de har tilbage af ressourcer.

Søren 'RaSor' Raarup løber 48 timer, så vores lille land er repræsenteret på begge distancer. Jeg håber, der dukker flere danskere op til dette velorganiserede løb.

Mens jeg træner mod løbet, er der god tid til at tænke over tingene på de lange ture. Undervejs har jeg truffet en beslutning, som efterhånden er så gennemtænkt, at jeg melder den ud. Såfremt jeg ikke løber landsholdskval.distancen på 180 km og dermed er kandidat til VM i Polen 2012, løber jeg ikke flere 24 timers løb de næste par år. Så vil jeg prøve nogle af de mange spændende distanceløb, der findes. Pt. har jeg ikke nogle specifikke løb i tankerne, for naturligvis regner jeg med at løbe langt i Skövde, men jeg har da øjne og ører åbne for evt. løb. Bl.a. har Christian Madsen luftet tanken om Al Andalus Ultra Trail på Dourun 

Som opfølgning på opråbet om hjælp vedr. mobilblogging kan jeg fortælle, at naturligvis har Blogger en app., og når den er downloaded, tager det et splitsekund at logge ind for at skrive.

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Det bliver spændende med landsholdskval.:-)

    Hvad siger du til en idé og tanke, hvis det bliver muligt, at løbe som et hold til Al Andalus Ultra Trail gerne sammen med Niels, hvis han kan på det tidspunkt, og har lyst (jeg har luftet tankerne for ham om at løbe Al Andalus)?
    Et hold kan maks. være på 3 løbere...

    Det kunne være en sjov oplevelse sammen med 3 andre danskere og jer.

    God weekend.

    Vh

    Christian

    SvarSlet
  2. Hej Christian
    Det er jo nærmest en uimodståelig tanke :-)
    Kender du et hold mere, der skal deltage?
    Også god weekend til dig :-)
    May-Britt

    SvarSlet
  3. Hej May-Britt,

    jeg ved ikke om der deltager andre danske hold, jeg fik skrevet forkert mht. 3 danskere jeg mente os 3:-) Men jeg tror at der vil komme flere danskere til, da løbet er til at komme i nærheden af økonomisk og da rejsetiden ikke er så lang.

    Det er nogle ganske uforpligtende tanker, men jeg synes at det kunne være hyggeligt og en god oplevelse:-)

    Nyd weekenden.

    Vh

    Christian

    SvarSlet