søndag den 3. juli 2011

De ting man er herre over

Nogle gange har jeg mindre gode træningspas. Jeg finder alle mulige undskyldninger, hvorfor det ikke gik efter planen: vejret, spist for tæt på løbeturen, ikke oplagt. You name it..
Men når jeg skal være ærlig, er der som regel kun én årsag: mig selv!

Som i dag, hvor kroppen var tung og uoplagt 'Uha, det er sørme også trykkende i vejret, og jeg løber altid dårligt, når det er varmt'. Jo, paraderne var oppe fra begyndelsen. Men den egentlige årsag var, at jeg har brugt de sidste 2 dage på at fylde fedtdepoterne i stedet for kulh.depoterne! Og jeg har drukket rødvin!! Og jeg fik heller ikke løbet i går, fordi min datter fri fri kl. 14 fra arbejde og kom direkte herhen, 4 timer tidl. end aftalt. Det sidste kunne/ville jeg ikke ændre, men jeg bestemmer trods alt selv, hvad jeg hælder indenbords!

Der sker ikke det store ved at drikke et par glas rødvin, men det passer bare ikke ind i min mentalitet at drikke alkohol, når jeg træner målrettet. Det hjælper mig mentalt, at jeg ved, at jeg spiser fornuftigt og ikke drikker alkohol. Jeg kender mange ultraløbere, der tager en øl eller et glas vin efter træning. Min holdning er, at man skal gøre det, der virker for én.

Men ved I hvad? Man er sørme et skarn, hvis man beklager, når man kommer forholdsvis let igennem 16 km på en dag, hvor vejret er trykkende, kroppen er uoplagt, og hovedet er stået af :-)

1 kommentar:

  1. Ja jeg ved hvordan du har det.
    Jeg var til min søsters bryllup i lørdags i Hørsholm, det var en fantastisk dag, med tørvejr på de rigtige tidspunkter, og der blev drukket masser champagne og vin....
    Så turen i går i den trykkende varme var også tung her på Fyn, men det blev til 9 km. selvom programmet "kun" sagde 6 km.
    Men nu har jeg også lovet mig selv at holde mig på 1-2 genstande pr. dag, så træningen til Berlin marathon kan få fuld fokus.
    Men helt at holde mig fra et glas vin eller en øl, i sommerferien det bliver for hårdt :-)

    Hilsen

    Mette

    SvarSlet