onsdag den 6. juli 2011

Danmarks modigste løbere

Jeg er imponeret! 9 løbere har foreløbig tilmeldt sig Furesø Marathon og kaster sig dermed ud på en ikke-afmærket 21,1 km rute, som for nogle af deltagerne er i ukendt terræn. Hovedreglen er selvfølgelig, at man bare skal sørge for at have søen på sin venstre hånd, så kan det ikke gå helt galt, men der er steder på ruten, hvor man bliver nødt til at løbe væk fra søen, og da der skal løbes 21,1 km pr. omgang, er der ikke plads til short-cuts.

Frederiksborg Amts Avis har hørt om løbet, som vi ellers har prøvet at holde lidt 'low-profile', så der vil blive lavet lidt interviews før starten på lørdag. Interessen er opstået, fordi det er første gang, der løbes marathon rundt om søen. Lørdagen vil vise, om det også er sidste..

Det er ikke for at holde nogle ude, at vi ikke har været så udadfarende omkring løbet, men fordi både Jesper og jeg gerne vil se, om det overhovedet er muligt at lave et løb, hvor man er selvforsynende (det er jeg ikke urolig for, for det har jeg prøvet før) og løber på en ikke-afmærket rute (det er til gengæld en tænderskærende udfordring!).

Hvis 'Vild med dans'-deltagerne er Danmarks modigste dansere, så vil jeg påstå, at vi på lørdag møder Danmarks modigste løbere!

Måske har de bare brug for hjælp i al almindelighed?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar