mandag den 25. juli 2011

Forberedelser og overvejelser

Jeg har stadig ikke helt fået armene ned efter at have modtaget mailen om, at jeg havde vundet hovedpræmien til Etape du Tour.

Jeg har nu fået talt med den danske repræsentant for Rapha Jesper. Han kunne af gode grunde ikke fortælle så meget om selve turen, da næste års Tour-rute først bliver offentliggjort i løbet af efteråret, men han kunne bekræfte, at jeg har vundet 1. præmien bestående af: Fly t/r fra Kastrup, transport til/fra hotellet, 3 dages ophold med halvpension sammen med Rapha´s gruppe fra London, transport til/fra bjergetapen samt et komplet sæt cykeltøj fra Rapha. Jesper skal selv deltage i næste års udgave, så jeg er sikker på, at der vil blive taget godt hånd om mig.

Mht. cykeltøjet er vi blevet enige om, at jeg først får det leveret, når efterår/vinter kollektionen kommer i slutningen af august. Både fordi jeg ikke har en cykel endnu, men også fordi det vil være en fordel at få en varmere kollektion mhp. efterår/vinter/forår-træningen.

Denne gevinst fik pustet til en lille flamme og fik tændt et kæmpe bål. Jeg har tidl. omtalt, at jeg meget gerne ville prøve at lave en Ironman, og nu kaster jeg mig over projektet i 2012!

Jeg har allerede taget det første skridt og meldt mig ind i Fitnessdk. Det havde jeg planlagt i forvejen (som jeg skrev i sidste uge) aht. min ryg, og nu vil træningen også indebærer spinning, som mange cykelryttere bruger som supplerende vintertræning.

Så er der den specifikke træning mod triathlon: Her har jeg kontaktet træneren for SigmaTri i Birkerød, hvor der er en gruppe for kvinder SigmaTri Ladies Det viser sig, at der afholdes info-møde om den kommende sæson d. 16. august, så det vil jeg tilmelde mig. Det koster 800 kr./halvårligt og giver mig mulighed for at lære cykel- og svømmeteknik. Jeg kan heldigvis svømme crawl i forvejen, men ikke 3,8 km, og stilen kan helt sikkert forbedres!

Det eneste svage punkt er stadig udgiften til en cykel. Som jeg beskrev i går, er der ikke overskud i finanskassen til den slags pt., så i første omgang må jeg nøjes med at spinne.

Jeg er så heldig, at jeg har flere løbevenner, der også dyrker triathlon, og de vil naturligvis blive afpresset for oplysninger, men ellers vil jeg gøre som med ultraløb: my way :-)

Der er 2 begivenheder, der forstyrrer billedet lidt:
Stockholm Jubilæumsmarathon ligger i juli og kan kollidere med turen til Frankrig. Jeg vil gerne begge dele, men kommer det til et valg, så er jeg ikke i tvivl om, hvor turen går hen.

VM i 24 timers løb i Polen d. 8.-9. sept. Det vil være 1 måned efter Challenge Copenhagen, og normalt henstiller ultralandsholdets koordinator til, at man ikke deltager i ultra-konkurrencer i 3 mdr. før VM. Men hvis jeg er i cykel-form til bjergetapen i juli, vil det være dumt ikke at udnytte det til at forsøge at blive en jernkvinde i august. Her ligger det sværeste fravalg..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar